نخست وزیر انگلیس: انتخاب پارلمان برای اقدام تروریستی تصادفی نبود

ترزا می با اشاره به حمله تروریستی لندن گفت انتخاب پارلمان برای این اقدام تصادفی نبود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخست وزیر انگلیس پس از نشست کمیته اضطراری دولت این کشور، حادثه لندن را اقدامی تروریستی خواند و افزود تروریست ها پارلمان انگلیس را تصادفی هدف قرار نداده اند.
 
به گزارش بی بی سی ، ترزا می در بیانیه ای که پس از نشست برای خبرنگاران خواند، افزود: جزئیات این اقدام تروریستی هنوز به طور کامل مشخص نشده است اما با توجه به اخباری که پلیس و نیروهای امنیتی در اختیار من گذاشته اند این حادثه هولناک هنگامی آغاز شد که مهاجمی تنها، با خودرو عابران پیاده ای را که از روی پل وست مینستر عبور می کردند زیر گرفت.
 
دو نفر در دم جان باختند و بسیاری دیگر از جمله سه افسر پلیس زخمی شدند. مهاجم که چاقو در دست داشت سپس به سوی پارلمان شروع به دویدن کرد و با نیروهای پلیس روبرو شد، افسرانی که برای امنیت ما و نهادهای دموکراتیک مان از خودگذشتگی می کنند.
 
متاسفانه یکی از افسران پلیس جان باخت و فرد مهاجم نیز به ضرب گلوله ی پلیس از پا درآمد. نخست وزیر انگلیس گفت: سطح هشدار تهدید تروریستی در انگلیس مدتی است در میزان شدید قرار دارد و این سطح هشدار تغییر نخواهد کرد. نخست وزیر انگلیس افزود: برای کسانی که هنگام وقوع حادثه در پالمان حضور داشتند این اقدام یادآور شجاعت مثال زدنی پلیس و نیروهای امنیتی است که برای تامین امنیت ما جان خود را به خطر می اندازند.
 
این مردان و زنان شجاع امروز یک بار دیگر خود را به خطر انداختند در حالی که به دیگران توصیه می کردند از خطر دوری کنند. من به نیابت از همه ی کشور می خواهم از نیروهای پلیس و همه خدمات امدادی قدردانی کنم که دارند تلاش می کنند امنیت را به خیابان های پایتخت بازگردانند.
 
ترزا می گفت مکانی که این اقدام در آن اتفاق افتاد تصادفی نبود و تروریست ها قلب پایتخت کشور ما را هدف قرار دادند جایی که مردم همه ملیت ها و مذهب ها و فرهنگ های گوناگون گردهم می آیند تا ارزش آزادی ، دموکراسی و آزادی بیان را ارج بگذارند.
 
خیابان های وست مینستر که قدیمی ترین پارلمان جهان در آن واقع شده است نماد آزادیخواهی است که در چهار گوشه ی دنیا پیچیده است. و نیز نماد ارزش هایی است که پارلمان ما معرف آن است از جمله دموکراسی ، ازادی ، حقوق بشر ، حاکمیت قانون ، احترام و ستایش به مردم آزاد در جای جای دنیا. به همین علت است که این مکان از سوی کسانی که این ارزش ها را نمی پذیرند مورد حمله قرار می گیرد.
 
نخست وزیر انگلیس تاکید کرد امروز می خواهم بار دیگر با صراحت اعلام کنم هر تلاشی برای به شکست کشاندن این ارزش ها با توسل به خشونت و تروریسم محکوم به شکست است. وی گفت: فردا صبح پارلمان کارش را به شکلی عادی آغاز می کند. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار