ارومیه//نماینده مردم نقده و اشنویه:

پژوهش جایگاه خود را از دست داده است

پژوهش وضعیت حادی پیدا کرده به طوری‌که این موضوع جایگاه خود را در برخی از مراکز علمی از دست داده است.

علی زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت پژوهش، اظهار داشت: پژوهش فقط در مراکز آموزشی مورد پیگیری قرار نگیرد و در تمام مراکز علمی کشور باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش در برنامه‌ریزی‌های کشور، تصریح کرد: پژوهش حتی در وزارتخانه و سازمان‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد و از جایی که این موضوع امری اجرایی است باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پژوهش در مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و اجرایی تاثیرگذار است، افزود: بنابراین نوع و سطح فعالیت‌های پژوهشی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود.

زنجانی با بیان اینکه موفقیت در بخش‌های مختلف مستلزم پژوهش‌هایی است که انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: موفقیت در تمام فعالیت‌های مربوط به توسعه از جمله صنایع، کشاورزی و خدمات به نحوی به گسترش فعالیت‌های پژوهشی بستگی دارد.

وی پژوهش را یکی از محورهای مهم که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می‌آید عنوان کرد و گفت: اگر پژوهشی صورت نگیرد، دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار سکون و رکود می‌شویم.

وی با تاکید بر پویایی آموزش، ادامه داد: بدون انجام پژوهش، امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود.

زنجانی پژوهش را از عوامل موثر در پیشرفت کشور برشمرد و گفت: از این رو یکی از عوامل اساسی پیشرفت در کشورهای توسعه یافته، توجه خاص به امر پژوهش است.

وی تصریح کرد: اصولا پیشرفت و توسعه، ارتباط مستقیمی با تحقیقات علمی دارد و رشد و توسعه کشورهای پیشرفته در نتیجه سرمایه‌گذاری در بخش پژوهش است.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حجم وسیع پژوهش‌های علمی در کشورهای توسعه یافته صنعتی گویای این واقعیت است که پژوهش سبب پیشرفت کشور می‌شود، افزود: پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه یک کشور است و قدرت و استقلال هر کشور بر پژوهش و تولید علم استوار است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.