تبریز؛

ورزش آذربایجان‌شرقی در اردیبهشت سال 1395

مهمترین رویداد ورزشی اردیبهشت سال 95 برای آذربایجان‌شرقی بی‌شک صعود تیم ماشین‌سازی تبریز بعد از بیست سال به لیگ برتر و برگزاری تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مهمترین اخبار ورزشی استان آذربایجان‌شرقی اردیبهشت سال 95 به شرح زیر است:
 
محمد مرادی ‌و ‌علی درویشی‌دو بازیکن تیم فوتبال ساحلی شهرداری تبریز به اردوی تیم ملی دعوت شدند.
 
با درخشش تکواندوکاران میانه‌ای، تیم ملی ایران به مقام قهرمانی آسیا دست یافت. سعید رجبی و میر‌هاشم حسینی مدال طلای مسابقات و اصغر عزیزی مدال برنز ‌بیست و دومین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا را کسب کردند.
 
تراکتورسازی باز هم در مشهد شکست خورد:  سیاه‌جامگان مشهد 2- تراکتورسازی تبریز 1
تساوی ماشین‌سازی در تهران برابر پارسه ،جشن صعود سبزپوشان به تعویق افتاد.
 
با برگزاری مجمع انتخاباتی هیات بسکتبال آذربایجان‌شرقی مرتضی آبدار با کسب 13 رای از مجموع 17 رای مأخوذه به مدت 4 سال به عنوان رئیس جدید هیات بسکتبال آذربایجان‌شرقی انتخاب شد.
 
فرزاد باهر ارسباران شمشیرباز تبریزی با تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی جهان مقابل آمریکا تیم اول رنکینگ تیمی جهان پیروز شد و با صعود به نیمه نهایی برای نخستین بار در جمع چهار تیم برتر دنیا قرار گرفت.

تیم تراکتورسازی تبریز در هفته بیست‌و‌هشتم لیگ برتر فوتبال کشور با پیروزی 4 بر 2 برابر ملوان انزلی به کسب سهمیه باشگاه‌های آسیا امیدوار شد.

تیم گسترش فولاد در اصفهان برابر سپاهان با نتیجه 2 بر 1 مغلوب شد.

دوومیدانی کاران دختر و پسر ناشنوای آذربایجانشرقی در مسابقات قهرمانی کشور دوومیدانی ناشنوایان موفق به کسل 9 مدال رنگارنگ شدند.

ماشین‌سازی تبریز در خانه و در حضور 10 هزار تماشاگر برابر تیم گیتی‌پسند اصفهان به تساوی بدون گل رضایت داد.
 
تیم آذربایجان‌شرقی توانست عنوان سومی رقابت‌های دوچرخه‌سواری قهرمانی جوانان کشور را از آن خود کند.
 
تیم تراکتورسازی تبریز در آخرین بازی مرحله گروهی در یک بازی تشریفانی با نتیجه دو بر یک مغلوب تیم الهلال عربستان شد. پیش از این بازی تراکتورسازی صعودش ‌را به مرحله بعدی مسجعل کرده بود.
 
حسین نجفی ‌رزمی‌کار تبریزی مدال طلا مسابقات ورزشهای رزمی روسیه را از آن خود کرد.
 
در مسابقات دو و میدانی آغاز فصل قهرمانی تیم آذربایجان‌شرقی با 68 امتیاز در رده نخست قرار گرفت، فارس الف با 57 امتیاز دوم شد و اصفهان با 40 امتیاز در مکان سوم ایستاد.
 
تیم‌های فوتبال جوانان دبیری تبریز به مرحله بعدی رقابت‌های لیگ مناطق کشور در منطقه شمالغرب صعود کرد. دبیری در مرحله مقدماتی با کسب 9 امتیاز بالاتر از سایر تیم ها قرار گرفت.
 
بیست و سومین دوره جشنواره فرهنگی و ورزشی عشایر قره قیه آذربایجان‌شرقی در روستای 'تراکمه قشلاق هارنا' شهرستان کلیبر در چهار رشته برگزار شد‌.
 
رقابت‌های شطرنج قهرمانی آذربایجان‌شرقی پس از 6 روز در خانه شطرنج تبریز پایان یافت و نیما حسین‌زاده با 8 امتیاز قهرمان شد و افشین مقدمیان با 7/5 امتیاز و صاحبعلی عطا‌نژاد با 6/5 امتیاز دوم و سوم شدند.

تیم سرکل کبدی ایران به مقام سوم آسیا دست یافت‌ تا نشان برنز ‌ سرکل کبدی آسیا بر سینه 7 ورزشکار و مربی آذربایجانشرقی نشیند.

دومین دوره تورنمنت بین‌المللی یادواره شهدای جودوکار سراب با شرکت تیم های روسیه‌، آذربایجان‌(2 تیم )‌،‌ اردبیل‌، کرمانشاه‌، کردستان‌، زنجان و سراب 2 تیم  با مجموع 160 ورزشکار در سراب برگزار گردید که در پایان این رقابت‌ها تیم‌های روسیه‌، آذربایجان و سراب الف به ترتیب اول تا سوم شدند.

تیم فوتبال ساحلی شهرداری تبریز با نتیجه 6 بر 4 مقاومت گلساپوش یزد صدرنشین لیگ برتر را شکست داد و این تیم را از صدر پایین کشید.
 
ترکیب تیم دو و میدانی جوانان ایران برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا مشخص شد و عطا اسدی دونده تبریزی نماینده ایران در 800 و 1500 متر در قهرمانی آسیا خواهد بود.
 
در هفته 29 لیگ برتر فوتبال، گسترش فولاد تبریز در دیداری پرگل با نتیجه 4 بر 2 مغلوب مهمان خود پرسپولیس تهران شد تا برای نخستین بار در این رقابت‌ها در تبریز مقابل حریف پایتخت نشینش شکست بخورد.
 
تیم تراکتورسازی تبریز هم در تهران برابر استقلال به پیروزی 3 بر 2 دست یافته و برای سومین بار متوالی این تیم را در ورزشگاه آزادی مغلوب خود ساخت.
 
برای نخستین بار در تاریخ تور دوچرخه سواری 17 تیم خارجی در تور ایران حضور خواهند یافت.
تیم فوتبال ماشین سازی تبریز با برتری سه بر صفر برابر مس رفسنجان در هفته سی‌و‌هفتم لیگ دسته یک، به رقابت‌های لیگ برتر صعود کرد‌ه و به حسرت 20 ساله هوادارانش پایان داد.
 
تیم کبدی بانوان آذربایجان‌شرقی به لیگ برتر کبدی قهرمانی باشگاه‌های کشور صعود کرد.
 
تیم شهرداری تبریز با اقتدار تمام قهرمان سی‌و‌یکمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه سواری ایران آذربایجان شد.
 
تیم شهرداری تبریز با ثبت زمان مجموع 72 ساعت و 20 دقیقه و هفت ثانیه در صدر بخش تیمی شش مرحله قرار گرفت و قهرمان شد و تیم پیشگامان کویر یزد  و تیم وینو فور ائور قزاقستان دوم و سوم شدند.
 
عظیم قیچی ساز کوهنورد تبریزی ‌‌اورست، بلندترین قله جهان را بدون استفاده از کپسول اکسیژن فتح کرد.
 
اسماعیل حسین‌پور از آذربایجان‌شرقی به اردوی بسکتبالیست‌های با ویلچر ایران دعوت شد.
 
در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتورسازی با 5 گل استقلال اهواز را شکست داد و گسترش‌فولاد نیز در اهواز برابر فولاد خوزستان به تساوی یک بر یک دست یافت.
 
تیم تراکتورسازی تبریز با 51 امتیاز برای نخستین بار به مقام سوم لیگ برتر فوتبال کشور دست یافته و گسترش فولاد نیز با 38 امتیاز تیم دهم جدول شد.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار