رحمانی موحد در ستاد هماهنگی خدمات سفر:

مشهد همچنان مقصد نخست مسیرهای انتخابی مردم است

مشهد مقدس همچنان مقصد نخست مسیرهای انتخابی مردم به ویژه در مرحله نخست سفرهای نوروزی است.

مشهد همچنان مقصد نخست مسیرهای انتخابی مردم است
به گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر؛ مرتضی رحمانی موحد در آخرین برنامه از سفر یک روزه خود به مشهد مقدس در نشست ستاد اجرايي خدمات سفر استان خراسان رضوی حضور یافت.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر با بیان اینکه خراسان رضوی با محوریت مشهد مقدس پرحجم‌ترین و متنوع‌ترین بستر خدمات رسانی را در يك هفته اخیر داشته است، اظهار داشت: مشهد مقدس همچنان مقصد نخست مسیرهای انتخابی مردم به ویژه در مرحله نخست سفرهای نوروزی است.

وی با بیان اینکه حجم خدمت به مردم در ایام نوروز در سراسر کشور منحصر به فرد است، افزود: در ستاد مرکزی هماهنگي خدمات سفر، دستورالعمل كشوري ابلاغ شده و دستگاه های مختلف سراسر کشور در قالب 31 ستاد استانی و 460 ستاد شهرستانی در حال خدمات رسانی به مسافران نوروزی هستند.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر به تازه‌ترین آمار از میزان مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: تا پایان روز گذشته 9 میلیون نفر شب اقامت در کشور به ثبت رسیده و 9.5 میلیون مسافر نوروزی نیز از جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و مذهبی کشور بازدید داشته اند، همچنین بیش از 54 هزار پرونده تعزیراتی در کشور مورد رسیدگی و بررسی قرار گرفته است.

رحمانی موحد با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در کشور عدم دسترسی به آمار اقامت مسافران در منازل شخصی و فامیلی و اقامتگاه های غیر رسمی است، تاکید کرد: باید نظام آماری چند وجهي با یک نگاه تخصصی در حوزه همه اقامتگاه ها و خدمات کشور به دست بیاید که مقدمات این نظام آماری در حال تدوین و آماده سازی است.
 
همچنین علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در این نشست با بیان اینکه در لحظه تحویل سال بیش از 3 میلیون نفر در حرم مطهر رضوی حضور یافته بودند، اظهار داشت: آمار ورودی مسافران به خراسان رضوی تا یکم فروردین ماه 96 بیش از 4 میلیون و 350 هزار نفر و آمار ورودی به مشهد مقدس در همین مدت بیش از 2 میلیون و 668 هزار نفر بوده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت هتل های 4 و 5 ستاره در خراسان رضوی گفت: 22 هتل 4 و 5 ستاره در استان در حال ساخت است که با بهره‌برداری از این واحدها حداقل 10 هزار شغل برای جوانان ایجاد می‌شود.

استاندار خراسان رضوی میزان سرمایه‌گذاری برای ساخت این واحدهای اقامتی را 5 هزار و 850 میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: سهم بخش خصوصی در این سرمایه‌گذاری حدود 80 درصد است.
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.