آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی یمن؛

هلاکت بیش از صد مزدور سعودی- آمریکایی طی 24 ساعت گذشته/ حکایت پادگان‌های عربستان که آماج شلیک موشک‌های کاتیوشا و ارغان شدند + تصاویر

رزمندگان مقاومت یمن، کوه‌های علیب در نجران عربستان را به‌کنترل خود درآوردند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در عملیات‌های پی‌درپی رزمندگان مقاومت یمن به خطوط مرزی عربستان، شماری از سربازان سعودی کشته و زخمی شدند. برجسته‌ترین موارد این حملات، هدف قرار گرفتن پنج موقعیت نظامی سعودی‌ها در جیزان بود.

*رشته کوه‌های علیب به‌تسلط نیروهای یمنی درآمد/ هلاکت 40 مزدور سعودی و وابسته به منصور هادی در «عسیر»

یمن

به‌نقل از شبکه المیادین؛ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از درگیری‌های سنگین با نظامیان عربستان و نیروهای وابسته به "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهور مستعفی یمن، رشته کوه‌های علیب به‌سمت خروجی خضراء در نجران را به‌کنترل خود درآوردند.

خبرگزاری اعلام‌الحربي با اشاره به اجرای این عملیات علیه مواضع عربستان از سوی نیروهای یمنی، نوشت: در موقعیت "عسیر" عربستان، ارتش سعودی متحمل خسارات سنگینی شد.

در این حملات 40 تن از نیروهای وابسته به هادی و ائتلاف سعودی که در میان آنان افسران عربستانی نیز حضور داشتند، به‌هلاکت رسیدند.
به‌علاوه هفت عدد از تجهیزات نظامی عربستان در مناطق «مواقع الدفينة، الكُرس، القرن، رقابة زَبِيْد وشرق البِحطيط» از توابع ناحیه "الخوبة" جیزان منهدم شد.

*پنج پادگان سعودی آماج موشک‌های "کاتیوشا" و "ارغان" مقاومت یمن

یمن

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با استفاده از موشک‌های کاتیوشا و ارغان، پنج پادگان سعودی‌ها را در نجران هدف قرار دادند.
مقرهای نظامیان آل‌سعود که طعمه توان موشکی یمنی‌ها شدند به‌شرح زیر است:

گارد ملی، پادگان ویژه خلف الشرفة، پادگان‌های بلیالین و اطلاعاتی "اسفل الشرفة"، پادگان عاکفة
هم‌چنین موقعیت‌های فرماندهی آل‌حماد، الضبعة، نهوقة، الطلعة و مرکز تجمع نظامیان سعودی در موقعیت مستحدث در السدیس هدف موشک‌های یمن قرار گرفت.

یمن

این عملیات پس از تسلط ارتش و نیروهای مردمی یمن بر کوه‌های علیب در نجران صورت می‌گیرد که به‌مدت یک شب کامل جریان داشت و در آن شمار زیادی از مزدوران منصورهادی کشته و زخمی شدند. 

در ادامه تعدادی از آنان به‌اسارت نیروهای یمنی درآمدند و تسلیحات مختلف متعلق به نیروهای متجاوز، به‌غنیمت رزمندگان یمنی درآمد.

*انهدام بیمارستان مرزبانی عربستان در ظهران
از طرفی یگان‌های موشکی ارتش یمن، صبح امروز (پنجشنبه) بیمارستان فرماندهی مرزبانی عربستان را در «ظهران» از توابع جنوبی عسیر هدف قرار دادند.

در جریان تسلط نیروهای یمنی بر تجهیزات نظامی مزدوران سعودی- آمریکایی، 60 تن از متجاوزان وابسته به منصور هادی در کوه النار شرقی "المخاء" کشته و زخمی شدند.

یمن

با وجود حملات جنگنده‌های سعودی به مناطق مسکونی یمن، اما روند تحولات میدانی در عرصه مقابله زمینی، کفه سنگین ترازوی نبرد را به‌نفع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نشان می‌دهد.

به‌ویژه آن‌که توان موشکی رزمندگان یمن هم به کابوسی برای ارتش سعودی تبدیل شده به‌گونه‌ای که هر روز شاهد انهدام تعداد زیادی از پایگاه‌های مزدوران سعودی- آمریکایی در مرزهای عربستان هستیم.

گزارش از: وحید امیدی موحد

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار