دالان خوش منظر اصفهان

چند روزی از بهار می گذرد، با دیدن شکوفه های درختان برق امید در چشمان مردم موج می زند و نشاط و طراوت را در چهره آن ها می بینید، بدون شک چهره طبیعت است که این طراوت را القا می کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حال اگر این روزهای بهاری را در شهر اصفهان تجربه کنی، خاطره اش گم نمی شود در خاطرت.

درست است که زاینده رود دیگر زنده نیست و قلب اصفهان درست نمی تپد اما زاینده رود تنها میراث طبیعی اصفهان نبوده و نیست.

امروز به اتفاق به یکی دیگر از زیباترین نقاط اصفهان سر می زنیم، وارد شهر که می شوید در منتهی اليه شمال غربی اصفهان، دالان خوش منظری به چشم می خورد که به وسعت 1200 هکتار با باغ‌های دوسویه، کرانه‌های زاینده رود را در بردارد.

ناژوان که نامش را به دلیل تراکم بالای درختان ناژ و صنوبر موجود در منطقه گرفته است، در این روزهای بهاری، مردم شهرها و قوم های مختلف را به سوی خود کشانده است و به دلیل جاذبه های طبیعی و امکانات تفریحی مختلف، سلیقه همگان را پوشش می دهد.

درختان و چمن های ناژوان، تازه آب پاشی شده اند، قدم که برمی داری از گذاشتن پا روی چمن های خیس ذوق زده می شوی، گویی همه برای تماشای این لذت های طبیعی دور هم جمع شده اند.

دالان خوش منظر اصفهان

در این بیشه، زوج جوانی را می بینم که به سمت تله سیژ حرکت می کنند، وقتی با آن ها مسافتی را هم قدم می شوم، از طبیعت ناژوان به هیجان آمده اند و دوست دارند از زاویه بالاتری این زیبایی را برانداز کنند.

در سویی دیگر، بچه ها را می بینی که ذوق زده این طرف و آن طرف می دوند و تمام حواسشان به باغ پرندگان و خزندگان است.

چه خوب است که در کنار تمدن صنعتی و شهر نشينی كنونی و فضاهای سراسر ترافیک و دود و برج های سر به فلک کشیده در اصفهان، ناژوان را داریم که با فضای باز و گسترده با سبزينگی آراسته و پيراسته، آرامش را ارزانی می دهد و این چیزی است که مسافران همه به اتفاق آن را تأیید می کنند.

کمی آن طرف تر خانواده ای یزدی با شوق تمام از بزرگترین آکواریوم خاورمیانه برای خانواده ای اهوازی صحبت می کند و آن ها را به دیدنش ترغیب می کند.

دوست داران طبیعت از این همه موهبت های زیبا متعجب می شوند و باید ساعت های طولانی را زمان بگذراند تا یک دل سیر از دیدن تک تک آن لذت ببرند.

بیشه ناژوان بعد از زاینده رود دومین میراث طبیعی باغ شهر اصفهان است و بدون شک، عالی ترین تنیدگی میراث طبیعی و تاریخی اصفهان را در دل ناژوان خواهید دید، آنجا که با زاینده‌رود و سرآب مادی‌ها به منزله رگ‌های حیاتی شهر و عناصر بی‌نظیری چون کوه آتشگاه و باغ های تفرجگاهی قدیمی در می‌آمیزد.

گستره ناژوان شامل باغات و اراضی کشاورزی، زاینده‌رود و مادی‌های آن، یک پیکره هستند و حیات و زنده بودن آنها به یکدیگر پیوسته است.

ناژوان با لقب ریه شهر اصفهان به دلیل رطوبت بیشتر، وزش نسیم های محلی و اختلاف دما با شهر، شرایط بسیار مناسبی را از نظر آب و هوایی برای این منطقه ایجاد می کند و همچنین به دلیل دارا بودن پوشش سبز و عبور رودخانه، همراه با چشم اندازهای زیبا، جاذبه بسیار زیادی را برای مردم در گذران اوقات فراغت، تفریح، پیاده روی و ورزش فراهم کرده است.

مجموعه تفریحی ناژوان از معدود باغ‌های اصفهان است که از جریان توسعه و گسترش شهر تا اندازه‌ای ایمن مانده و همچنان به هوای شهر لطافت و تازگی می‌بخشد.

دالان خوش منظر اصفهان

از امکانات تفریحی این مجموعه می توان به پروژه تله سیژ، باغ پرندگان، باغ خزندگان، باغ پروانه ها و باغ گل های زینتی اشاره کرد. همچنین در این باغ، فضاهایی چون زمین‌های ورزشی، استخر، کمپینگ، زمین‌های بازی کودکان، ایستگاه‌های درشکه سواری، اسب سواری، قایق‌رانی و محوطه دوچرخه‌سواری فراهم شده و برای عموم قابل استفاده است.

دالان خوش منظر اصفهان


گزارش از آسیه دهباشی


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار