تبریز؛

رشد 16 درصدی اسکان مهمانان نوروزی در آذربایجان شرقی

میزان اسکان مسافران نوروزی در آذربایجان‌شرقی در ۹ روز گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد افزایش یافت.

رشد 16 درصدی اسکان مهمانان نوروزی در آذربایجان شرقی
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  از 25 اسفند 95 تا 3 فروردین در مجموع 59 هزار و 888 نفر در مراکز اقامتی استان اعم از میهمانپذیر، هتل آپارتمان، خانه مسافر، اقامتگاه موقت و کلاس های مدارس اسکان یافته اند .
این خبر در جلسه ستاد اجرائی خدمات سفر استان اعلام و گفته شد در این مدت  در مجموع 26 هزار و 567 مورد بازدید از موزه ها و محوطه های تاریخی انجام شده است.
این در حالی است که سال گذشته این رقم 15 هزار و 667 مورد بود  و هم اکنون شاهد رشد 69 درصدی بازدید از این مراکز هستیم.
بیشترین بازدید از موزه ها و محوطه های تاریخی به کلیسای سنت استپانوس جلفا با 6 هزار و 306 مورد، موزه آذربایجان با 2 هزار و 882 مورد و موزه قاجار با 2 هزار و 852 تعلق دارد.
در این بازه زمانی 340 پرواز داخلی و خارجی از فرودگاه تبریز انجام شده است که با رشد 27 درصدی تعداد پروازها نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 35 هزار و 125 مسافر جابه جا شده اند  و آمار جابجایی هوایی مسافر نیز نسبت به سال گذشته در همین مدت رشد 16 درصدی دارد.
در این جلسه همچنین آمار ورودی مسافران از راه آهن استان 19 هزار و 150 نفر اعلام شد که در بازه زمانی 25 اسفند 94 تا 3 فروردین 95 در مجموع 15 هزار و 814 مسافر جابجا شده بودند و این نشانگر رشد 21 درصدی جابجایی مسافر از راه آهن استان است.
مجموع آمار تردد در محورهای مواصلاتی استان نیز رشد 15 درصدی را نشان می دهد به طوری که در مدت مشابه سال گذشته 4 میلیون و 61 هزار و 197 تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده بود که این رقم امسال به 4 میلیون و 685 هزار و 741 رسیده است.
طبق گزارش اداره کل  آموزش و پرورش استان نیز در این مدت 7 هزار و 392 نفر در 2 هزار و 53 خانوار در یک هزار و 400 کلاس درس اسکان یافته اند.
قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان نیز در این جلسه با تاکید بر باز بودن بازار تاریخی تبریز یادآور شد: تعلل در آغاز به کار فعالیت بازار تاریخی تبریز به هیچ وجه قابل قبول نیست و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید بصورت جدی وارد کار شود.
محمد صادق پورمهدی گفت: نارضایتی های مردمی نیز از عرضه میوه و گوشت در مراکز عرضه وجود دارد که هر چه زودتر باید این مشکلات مرتفع شود.
وی با اشاره به پتانسیل های اشتغال زایی در استان به خصوص در حوزه گردشگری گفت: دولت سعی دارد با تامین زیرساختها آمار اشتغال جوانان در این حوزه گردشگری و توریستی را افزایش دهد.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار