داستان شروع «بازی» تحریم در شبکه افق

مستند «بازی» با بررسی جریان مداوم تحریم‌ها علیه ایران از سوی آمریکا روی آنتن شبکه افق می‌رود.

داستان شروع «بازی» تحریم در شبکه افقبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهرماه 1388 چند ماهی بعد از شروع فتنه، جلسه‌ای در واشنگتن برای بررسی اوضاع تشکیل شد، جلسه ای با شرکت کشورهای همفکر به همین دلیل چین و روسیه دعوت نشده بودند و جالب اینکه طراحان اصلی تحریم ها علیه ایران، اعضای اصلی این جلسه بودند.

در واقع نمایندگان هفت کشور صنعتی یعنی آمریکا، فرانسه، انگلستان، آلمان، ایتالیا، کانادا و ژاپن به همراه نمایندگانی از عربستان، امارات، استرالیا و کره جنوبی جمع شده بودند تا تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کنند، طراحی نقشه ای عملی برای اعمال سنگین ترین تحریم ها علیه جمهوری اسلامی.

شروع بازی تحریم ایران از سوی آمریکا، به انقلاب بهمن 57 باز می گردد اما در جریان فتنه 88 و با چراغ سبزی که از سوی برخی در داخل به ایالات متحده داده شد، تحریم های کمرشکن و همه جانبه در دستور کار دولت آمریکا قرار گرفت.

«بازی» مستندی است که جریان تحریم ها از سال 1357 تاکنون را مورد بررسی قرار می دهد، از بهانه های حقوق بشری تا مسائل مربوط به استفاده صلح آمیز ایران از انرژی هسته ای؛ همچنین به جریان سعدآباد، ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت و مسئله برجام هم اشاره می‌شود.

«بازی» کاری از مرکز مستند سوره و به کارگردانی مهدی نقویان، جمعه 4 فروردین ساعت 19:37 از شبکه افق پخش می شود و تکرار آن هم ساعت 7:00 روز بعد خواهد بود.
 
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.