راهکارهایی برای پیشگیری از سرقت خودرو

با اجرای توصیه های پلیسی ، خود را از خسارت های احتمالی در ایام تعطیلات نوروزی ایمن سازید.

راهکارهایی برای پیشگیری از سرقت خودروبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برای پیشگیری از سرقت خودرو بهتر است اتومبیل خود را به سیستم ایمنی مانند دزد گیر صوتی ، قفل پدال ، قفل فرمان ، قطع کننده سیستم برقی و غیره تجهیز نکنید.
قبل از ترک خودرو از بالا بودن شیشه ها و قفل بودن درب ها اطمینان حاصل کنید و از مراجعه به تعمیرگاه های غیر مجاز و متفرقه و سپردن خودرو و سوئیچ آن جهت تعمیر و سرویس خودداری شود.
همچنین  تحت هیچ شرایط و حتی برای لحظه ای اتومبیل خود را به صورت روشن رها نکنید.
بهتر است  از گذاشتن سوئیچ بر روی وسیله نقلیه وترک آن حتی برای چند ثانیه خود داری کنید و در صورت مفقود شدن پلاک وسیله نقلیه تان، منتظر نمانید پس از بازگشت گزارش کنید و سریعا مراتب را به کلانتری یا پاسگاه محلی که پلاکتان فقدان شده است گزارش دهید، چون ممکن است از پلاک شما برای سرقت و استفاده کنند.
همچنین  اگر به دلیل نقص فنی مجبور هستید اتومبیل خود را هل دهید به افراد غریبه اجازه ندهید پشت فرمان بنشینندیا  در صورت مواجه شدن با صحنه هایی مثل تصادف یا نزاع ساختگی وسیله نقلیه خود را رها نکنید.
یکی دیگر از راهکارهای پیشگیری  از سرقت خودرو خودداری از از پارک وسیله نقلیه خود در محل های خلوت و تاریک است.
همینطور در صورتیکه سر نشین وسیله نقلیه شما از افراد سالخورده یا کودکان هستند، از رها کردن آن به صورت روشن یا با سوئیچ خودداری کنید.
توصیه می شود در صورت معامله خودرو در بنگاه، ضمن مطالعه مفاد قولنامه قبل از امضاء، نسبت به اخذ یک برگ قولنامه تنظیم شده از بنگاه اقدام کنید و در صورت معامله خودرو دست دوم، در اولین فرصت به همراه فروشنده جهت تعویض پلاک به مرکز مربوطه مراجعه شود.
منبع: میزان
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار