شیراز؛

درد حاکم بر طبقات متوسط با آمارها حل نمی‌شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: درد حاکم بر طبقات متوسط با آمارها و بالا و پایین کردن آنها حل نمی‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه های امروز نماز جمعه سال 96 با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: عملکرد مسئولان در سال 95 از نظر رهبری کافی نبوده و نتوانستند آنچه را مورد نظر رهبری و مردم بوده است، تحقق بخشند.
 
امام جمعه شیراز با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری افزود: به دلیل مشکلاتی که برای مردم در عرصه‌های مختلف وجود داشته و دارد، هشت سال است رهبر معظم انقلاب شعار سال را مسائل اقتصادی قرار داده و درباره مسائل اقتصادی بحث می‌کند و این نشان از اهمیت این مسئله در این برهه از زمان  دارد و نشان می‌دهد که ما در جنگ اقتصادی هستیم.
 
آیت‌الله اسدالله ایمانی با بیان اینکه نرخ بیکاری سال 95 نسبت به سال 94 ، 1.4 درصد افزایش داشته است، گفت: سال 94  مرکز آمار نرخ بیکاری را 11 درصد اعلام کرده اما در سال 95 این امر به 12.4 رسیده است و این معنایی جز معضل اقتصادی نمی‌دهد.
 
وی ادامه داد: این همان جنگ اقتصادی است چراکه نقدینگی بالا رفته، بیکاری اوج گرفته، تولید پایین آمده، اشتغال کم شده و رکود دست نخورده است که نتیجه این موضوعات جز افسردگی، بالا رفتن آمار طلاق، بالا رفتن سن ازدواج و افزایش جرم نیست.
 
آیت‌الله اسدالله ایمانی با بیان اینکه نداشتن برنامه‌های جهادی برای برخورد با این جنگ اقتصادی یکی از عواملی است که این جنگ را تشدید می‌کند، بیان کرد:  اگر جنگ اقتصادی را جدی بگیریم برخوردمان هم متناسب با جنگ و مبارزه می‌شود، ما احساس نمی‌کنیم که در حال جنگ اقتصادی با دشمن هستیم.
 
وی با بیان اینکه درد حاکم بر طبقات متوسط با آمارها و بالا و پایین کردن آنها حل نمی‌شود، عنوان کرد: آمار که سفره را پر نان نمی‌کند، مشکلات را حل وفصل نمی‌کند باید فکر اساسی کرد البته این آمارها  محل تأمل است و باید روی آن‌ها فکر کرد به طور مثال میعانات گازی را به عنوان صادرات غیرنفتی محسوب می‌کنند در صورتی که از نفت به وجود می‌آید.
 
امام جمعه شیراز با اشاره به وضعیت بانک تصریح کرد: وضعیت بانک‌ها مورد غفلت واقع شده است چرا که سودهای بانکی صاحب تولید را از پا در می‌آورد، با سود 23 و 22 درصد یا 18 درصد و سود مرکب کدام کارخانه تولیدی می‌تواند کار خودش را انجام بدهد؟ 18 درصد سود رسمی و بعد سود مرکب اضافه می‌شود.
 
آیت‌الله ایمانی توجه نکردن به مسئله قاچاق را معضل دیگر این جنگ اقتصادی دانست و بیان کرد: یعضی قراردادهایی که امضاء شده است مثل همین قرارداد اخیر با کشور ترکیه سبب بیکاری کارگران پوشاک شده است آن هم در شرایطی که پوشاک ایران از نظر کیفیت در وضعیت بسیار خوبی است.
 
نماینده ولی فقیه در استان فارس بهانه‌گیری‌ها و مانع تراشی‌های مدیران میانی برای تولیدکنندگان را دلیل دیگر رکود دانست و گفت: یک تولیدگر می‌خواهد یک کارخانه راه بیندازد ده‌ها مورد برای او بهانه‌تراشی می‌شود و سر راه او مانع ایجاد می‌کنند، عمده مانع‌تراشی‌های سر راه او توسط مدیران میانی در استان‌ها انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار