اردبیل؛

بیانات مقام معظم رهبری بسیار کلیدی و تخصصی در عرصه اقتصاد است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: سخنان مقام معظم رهبری در سال جدید در حرم مطهر رضوی، سخنان بسیار کلیدی، حیاتی و تخصصی در عرصه اقتصاد است.

بیانات مقام معظم رهبری بسیار کلیدی و تخصصی در عرصه اقتصاد استبه گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل  ، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال جدید اظهار داشت: دولت اگر قصد معماری اقتصادی ایران در شرایط و اوضاع فعلی را دارد، راهی جز دستورات و منویات مقام معظم رهبری و اجرای دقیق و قاطع اصول اقتصاد مقاومتی ندارد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به عید نوروز و تجدید حیات زمین گفت: شایسته است به عنوان عید و جشن، ما نیز همگام با طبیعت، نه صرفا در آداب شکلی بلکه از جهت روحی، اعتقادی، اخلاقی و رفتاری و احساس‌های بلند معنوی و اعتلاء نفس ناطقه انسانی از طراوت و نشاط جدید و مضاعف برخوردار شویم. اعتدال ربیعی باید همیشه مبدأ انقلاب روحی و رفتاری بزرگ در زندگی ما به حساب آید.

امام جمعه اردبیل به همین جهت از تمامی کسانی که با هم کدورت دارند مخصوصا از فامیل‌های قهری خواست پیش قدم شده و در زندگی آلف و مألوف باشند.

آیت الله عاملی ماه رجب را سفره بزرگ الهی و زمینه مهم دیگر برای طهارت و تقرب بزرگ دانست و از اهالی خواست از اعمال این ماه مخصوصاً دعا و روزه بی بهره نمانند.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به بازدید خود از نیروگاه سبلان گفت: به مناسبت احداث فاز ۲ این نیروگاه یعنی ۳ واحد بخار با ظرفیت تولید ۵۰۰ مگاوات از این نیروگاه بازدید شد. در حال حاضر ۶ واحد گازی با مصرف سوخت گاز (سوخت دوم گازوئیل) با ظرفیت تولید هزار مگاوات در نیروگاه سبلان در حال بهره برداری است که با احداث واحدهای بخار (۳ واحد) ظرفیت تولید نیروگاه به ۱۵۰۰ مگاوات خواهد رسید.
نماینده، ولی فقیه در استان ادامه داد: ورودی بخش بخار همان خروجی دودکش‌های واحد‌های گازی است که در حال حاضر حرارت و گرمای حاصل از احتراق گاز در نیروگاه با دمای حدود ۵۰۰ درجه بدون هیچگونه استفاده‌ای به هدر می‌رود و همچنین با انتشار در هوا باعث آلودگی‌های محیط زیست نیز می‌گردد. در فاز ۲ با هدایت مجدد این گرما و حرارت به مجموعه بخش بخار (در حال ساخت) باعث تولید بخار آب با دمای بسیار بالا و به حرکت درآوردن توربین‌های برق و در نهایت تولید برق به قدرت ۵۰۰ مگاوات بدون استفاده از سوخت اضافی خواهد بود به همین جهت احداث فاز ۲ دقیقاً در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری می‌باشد.

آیت الله عاملی افزود: نیروگاهی با این ظرفیت در شمالغرب کشور وجود ندارد و فقط فاز ۲ آن با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان در حال احداث توسط قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی گفت: برق تولیدی نیروگاه بیش از میزان مصرفی استان است، اما تولید این مقدار برق در استان از جهات عدیده اهمیت خطیری دارد از جمله افزایش پایداری و ضریب اطمینان شبکه اصلی استان، تبادل انرژی با شبکه سراسری برق ایران، امکان صادرات و تبادل انرژی با کشور آذربایجان و از همه مهمتر پاسخگویی به تمام نیازمندی‌های تولیدی صنعتی، کشاورزی و سرمایه گذاری لازم در استان است.

وی اظهار داشت: استان اردبیل از جهت صنعت برق و پرژه‌های مربوط، جزو استان‌های پیشرو است و در حال حاضر اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان در صنعت برق استان توسط بخش خصوصی و دولتی در حال اجراست.


انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.