کشف دارویی برای جلوگیری از پیری

دانشمندان هلندی داروی جدیدی کشف کرده اند که به گفتۀ آنان، به طور طبیعی نشانه های پیری را متوقف و انسان را از عمل های جراحی زیبایی بی نیاز می کند.

کشف دارویی برای جلوگیری از پیریبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، دانشمندان هلندی داروی جدیدی کشف کرده اند که به گفته آنان، به طور طبیعی نشانه های پیری را متوقف و انسان را از عمل های جراحی زیبایی بی نیاز می کند.

روزنامه دیلی میل انگلیس در این باره نوشت تولید این دارو حدود چهار سال کامل به طول انجامیده است و به مدت 10 ماه بر روی موش های پیر و تراریخته آزمایش شده است.

دانشمندان بر این باورند که داروی مذکور تأثیر چشمگیری بر ریزش مو، عملکرد کلیه ها و کاهش توان جسمی در سنین بالا دارد.

این دارو از اسید آمینه هایی تشکیل شده است که سلول های مبتلا به پیری را هدف قرار می دهد. دانشمندان داروی مذکور را فاکس 04 Peptide نامیده اند.

محققان به این نتیجه رسیده اند که موش ها پس از مصرف این دارو، شادابی شان را باز یافته اند که از آن جمله می توان به دوباره روییدن موهای سر اشاره کرد. بازیابی کلی فعالیت طبیعی موش ها 10 روز پس از آغاز مصرف این دارو، آغاز شده است.

سلولهای پیر در ابتلای افراد به بسیاری از بیماری های مربوط به افزایش عمر نقش دارند. دانشمندان اعلام کرده اند به زودی این دارو را بر روی انسان آزمایش خواهند کرد.

پیتر دی کایز، از جمله دانشمندان عضو این تیم تحقیقاتی در این باره گفت: داروی مذکور فقط سلول های پیر را هدف قرار می دهد و هیچ گونه آثار جانبی برای آن ملاحظه نشده است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۷ دی ۱۳۹۷
عالی
باید هرچه زودتر ما هم بسازیم
آخرین اخبار