شهرکرد؛

خطر سرمازدگی در کمین شکوفه‌های بادام

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از احتمال سرمازدگی شکوفه‌های بادام در باغات این استان خبر داد.

خطر سرمازدگی در کمین شکوفه‌های بادامبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ابراهیم شیرانی گفت: با توجه به بارش برف بهاری در دو روز گذشته در چهارمحال و بختیاری، احتمال سرمازدگی ۲۰ تا ۳۰ درصد از شکوفه‌های بادام در باغات این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه تا کنون بررسی دقیقی از میزان این سرمازدگی احتمالی انجام نشده است افزود: استفاده از بادزن‌ها، روشن کردن آتش و ایجاد مه‌دود و نصب چاهک معکوس برای تنظیم دما و انتقال هوای سرد به طبقات بالایی زمین از راهکارهای مقابله با سرمازدگی‌های بهاره در باغات می‌باشد.
 
به گفته شیرانی؛ ترویج کشت ارقام درختان دیرگُل در باغات، از برنامه های اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری به عنوان بهترین راه مقابله پایدار با خطر سرمازدگی بهاره است.

استان چهارمحال و بختیاری در حال حاضر دارای ۳۸ هزار هکتار باغ شامل ۳۰ هزار هکتار باغ بارور و ۸ هزار هکتار نهال غیر بارور می باشد.
 
در مجموع ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار از باغ‌های این استان به تولید بادام اختصاص دارد که ۱۴ هزار هکتار آن آبی و دو هزار و ۷۰۰ هکتار به صورت دیم و هم اکنون ۱۰ هزار هکتار آن بارور است.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار