با حضور رئیس جمهور؛

بهره برداری از 21 طرح در استان کردستان / پنج طرح بزرگ مقیاس در بخش آب کردستان به بهره برداری رسید /کردستان، تهران را به مدیترانه وصل می‌کند

رئیس جمهور صبح امروز برای افتتاح 21 طرح و پروژه به کردستان سفر کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در فرودگاه بین‌المللی سنندج ، از سوی ماموستا فایق رستمی نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری، استاندار و شماری از مسئولان ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت.

۱۱۴ ایستگاه دیجیتال روستایی در شهرهای مختلف کردستان راه‌اندازی شد

17:38 همزمان با سفر رئیس جمهور به کردستان ۱۱۴ ایستگاه دیجیتال روستایی در شهرهای مختلف کردستان راه‌اندازی شد.

 علی دارابی ظهر امروز در مراسم افتتاح 114 ایستگاه دیجیتال روستایی و دو استودیو جدید که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور در کردستان راه‌اندازی شد،گفت: به مناسبت سفر ریاست جمهوری 114 ایستگاه دیجیتال روستایی در شهرهای مختلف استان کردستان راه‌اندازی شد.

وی افزود: در شهر مریوان 37 ایستگاه دیجیتال روستایی، سنندج 12 ایستگاه، بانه 12 ایستگاه، شهر بیجار 11 ایستگاه، دیواندره 8 ایستگاه، قروه 2 ایستگاه و کامیاران 8 ایستگاه دیجیتال روستایی راه‌اندازی شد.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما تصریح کرد: با افتتاح این ایستگاه‌ها مردم استان کردستان می‌توانند 18 شبکه رادیویی و 18 شبکه تلویزیونی را هم بشنوند و هم ببینند و پوشش دیجیتال در استان برای 170 روستای استان 88 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: اعتبار هزینه شده برای ایستگاه‌های دیجیتال روستایی بیش از 10 میلیارد تومان و از محل اعتبارات سفر رهبری بوده است.

دارابی افزود: همزمان با سفر امروز رئیس جمهور به کردستان و افتتاح این ایستگاه‌های دیجیتال روستایی در استان، ساخت سریال «سنجرخان» از قهرمانان مردم کردستان کلید خورد.

وی اظهار کرد: برای نخستین بار در مراکز استان‌ها نیز دو استودیو با امکانات جدید و به روز با 12 و 18 پنلی افتتاح شد و با افتتاح این استودیوها دیگر مردم می‌توانند رادیو را بهتر بشوند و هم تلویزیون را با کیفیت بیشتر ببینند و امیدواریم صدا و سیما محور توسعه در استان‌ها شود.

گفتنی است؛ رئیس جمهور در آیین افتتاح ایستگاه‌های دیجیتال روستایی صدا و سیما که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد از تلاش‌های صدا و سیما در انعکاس پوشش خبری سفرهای استانی خود و از شبکه خبر و بخش‌های خبری صدا و سیما قدردانی کرد.

کردستان، تهران را به مدیترانه وصل می‌کند
حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم بهره‌برداری از چندین پروژه حوزه راه در کردستان که از طریق ویدیو کنفرانس انجام شد، اظهار کرد: اینکه طول بزرگراه استان کردستان از 105 کیلومتر به 260 کیلومتر ارتقا پیدا کرده، کار قابل توجهی است.

وی پروژه راه آهن تهران ـ همدان ـ سنندج را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های حوزه راه در کشور عنوان کرد و گفت: اقدامات خوبی در راستای اجرای این پروژه مهم در سه بخش تهران، همدان و سنندج در حال انجام است که امیدواریم هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

رئیس اظهار کرد: پروژه این راه آهن باید بعد از اینکه به سنندج رسید ادامه پیدا کند و از سنندج به کردستان عراق برسد.

وی خاطرنشان کرد: باید با ادامه این خط راه آهن در سنندج به کردستان عراق کشور را از طریق سوریه به دریای مدیترانه وصل کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه این پروژه باید راهی برای اتصال تهران به مدیترانه باشد، گفت: راه‌آهن تهران ـ همدان ـ سنندج جزء مهم‌ترین راه‌آهن‌ها در سطح کشور است.

روحانی در ادامه در مراسم بهره‌برداری از تونل انقلاب سنندج نیز اظهار کرد: با وجود مشکلاتی که در بحث اعتبارات وجود دارد حمایت از شهرداری‌ها را ضروری می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: در راستای رفع مشکلات شهری همه باید دست به دست هم بدهیم و بستر را برای توسعه و رفع این مشکلات فراهم سازیم.

کارخانه تولید ایمپلنت های دندانی کردستان با حضور رئیس جمهوری بهره برداری شد

16:46 آیین بهره برداری از  طرح 'کیمیا کاشت اطبا' توسط رئیس جمهوری و از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد و دستور افتتاح آن از سوی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صادر شد.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آیین گفت: کارخانه تولید ایمپلنت های دندانی کردستان توسط بخش خصوصی و با حمایت های دولت آماده افتتاح شده است. 

محسن صالح نیا افزود: ظرفیت اسمی این کارخانه تولید 200 هزار عدد ایمپلنت دندانی در سال است که با آغاز به کار این کارخانه در نخستین روزهای سال 96 زمینه اشتغال دائم 64نفر از شهروندان منطقه فراهم می شود.

وی اضافه کرد: عملیات احداث این طرح از سال گذشته آغاز شده و برای احداث این کارخانه 72 میلیارد ریال هزینه شده است. 

صالح نیا اظهار کرد: تولیدات این کارخانه با محصولات تولید شده در آسیای شرقی و بخش از اتحادیه اروپا برابری می کند و می تواند بخشی از نیازهای کشور را در این زمینه تامین کند.

این کارخانه در محل شهرک صنعتی شهرستان دهگلان و در 2 هزار و 470 متر مربع احداث شده است.

 13:30:40
پنج طرح بزرگ مقیاس در بخش آب کردستان، امروز شنبه همزمان با دومین سفر رئیس جمهوری به استان و با حضور وزیر نیرو، با اشتغالزایی سه هزار و 453 نفر و 100 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده، به صورت ویدیو کنفرانس در شهرهای مختلف استان کردستان به بهره برداری رسید.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در این مراسم گفت: در سال گذشته 900 میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری نیز اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان هزینه خواهد شد، گفت: آبادانی ایران موجب نشاط و سرافرازی همه ما است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 500 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: نکته مهمی که در استان‌ کردستان وجود دارد این است که هیچ مشکلی در تامین آب برای اجرای پروژه‌های مختلف در دو حوزه صنعت و کشاورزی در این استان وجود ندارد.

روحانی گفت: اینکه در بحث تامین آب و برق برای اجرای پروژه در این استان مشکلی نداریم خبر مهم و خوشحال کننده‌ای برای همه مردم ایران است.

وی با بیان اینکه هر کس از هرجایی از کشور ما می‌خواهد به کردستان بیاید و سرمایه‌گذاری کند هیچ مشکلی ندارد، تصریح کرد: ما در اجرای پروژه‌ها در جاهای دیگر مشکل آب و برق و گاز داریم، اما در این استان در این زمینه‌ها مشکلی نداریم.

رئیس قوه مجریه گفت: امنیت پایدار کردستان نیز از دیگر مزیت‌هایی است که بستر سرمایه‌گذاری در این استان را فراهم کرده است.

روحانی، انتقال آب از شرق به غرب با توجه به فراوانی آب در غرب استان و کمبود در شرق استان را ضروری دانست و ادامه داد: باید با انتقال آب از شرق به غرب بستر توسعه همه جانبه در این استان را فراهم سازیم.

وی از برنامه‌ریزی برای ایجاد 130 هزار شغل در کشور خبر داد و گفت: بخشی از بار اشتغال بر دوش وزارتخانه ارتباطات است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دنیای امروز باید از همه فناوری‌ها برای توسعه و آبادانی استفاده کنیم، افزود: مسئله اشتغال یکی از مهمترین مباحث ما در کشور است که باید از بستر ارتباطات و اینترنت برای ایجاد اشتغال و توسعه در بخش‌های مختلف بهره ببریم.

روحانی گفت: ما در دنیای جدیدی زندگی می‌کنیم که استفاده از اینترنت و ارتباطات از اهمیت بالایی برخوردار است.

سد چراغ ویس شهرستان سقز با حجم مخزن 86 میلیون مترمکعب با هدف تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی شهرستان سقز، با اعتباری بیش از هزار و 740 میلیارد ریال امروز در سفر رئیس جمهوری و با حضور وزیر نیرو آبگیری شد.

خط انتقال آب شرب شهر سقز به طول 26.1 کیلومتر با ظرفیت انتقال هزار و 200 لیتر در ثانیه معادل 33 میلیون متر مکعب در سال با اعتباری بیش از 440 میلیارد ریال اجرا شده است.

شبکه پایاب سد زیویه نیز با اعتباری بیش از 270 میلیارد ریال با هدف ارتقای سیستم آبیاری سنتی به تحت فشار، اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم در زمینه باغداری، کشاورزی و صنایع وابسته با همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان کردستان به بهره برداری رسید.
با افتتاح این طرح، آب هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست به میزان 12 میلیون مترمکعب در سال جهت توسعه و بهبود کشاورزی، تامین شد.


13:09:10مراسم بهره‌برداری از کارخانه پتروشیمی کردستان دقایقی پیش با حضور رئیس جمهور و مسئولان استان آغاز شد.

بر اساس اعلام استاندار کردستان پتروشیمی کردستان با بیش از هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار برای 700 نفر شغل ایجاد می‌کند.

زمان آغاز عملیات اجرایی شرکت پتروشیمی کردستان در سال 84 بوده است اما روند اجرای پروژه پس از وفقه ای 6 ساله متوقف شد از سال 90 از سر گرفته شد.

50:11:46کارخانه لاستیک بارز کردستان دقایقی پیش با حضور رئیس جمهور و مسئولان استان در شهرک صنعتی دهگلان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

کارخانه لاستیک بارز کردستان بعد از پتروشیمی کردستان دومین واحد تولیدی بزرگ استان بوده که با 627 میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و ارزی آماده بهره برداری شده است.

این واحد بزرگ صنعتی از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در سال 1388 به کردستان است که در استان آماده بهره برداری شد.

رئیس جمهور امروز در جریان سفر به استان کردستان، ضمن افتتاح مجتمع لاستیک بارز کردستان از خط تولید و بخش‌های مختلف این مجتمع بازدید و با توضیح و گزارشات وزیر صنعت، معدن و تجارت و دست‌اندرکاران، در جریان روند احداث و تولیدات آن قرار گرفت.


10:56:07 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در فرودگاه بین‌المللی سنندج ، از سوی ماموستا فایق رستمی نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری، استاندار و شماری از مسئولان ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس‌ جمهور کردستان را دیار مردمان خونگرم، قهرمان و مرزدار توصیف کرد و با تبریک آغاز سال جدید، افزود: در این سفر چندین پروژه بسیار مهم و مجموعاً 21 طرح در سطح استان افتتاح و عملیات اجرایی 3 پروژه نیز آغاز می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در جریان این سفر همچنین روند اجرایی شدن وعده‌های سفر استانی مورد بررسی قرار گرفته تا پروژه‌های نیمه‌تمام هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

افتتاح مجتمع پتروشیمی کردستان و کارخانه لاستیک بارز در کنار بهره‌برداری همزمان از ده‌ها پروژه صنعتی و عمرانی دیگر و نیز حضور در جمع جوانان و نخبگان استان از جمله برنامه‌های رئیس جمهور در سفر به استان کردستان است.

رئیس‌جمهور وارد استان کردستان شد+ برنامه‌ها

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۶ فروردين ۱۳۹۶
یادش بخیر اون بنده خدا احمدی نژاد رو هم میگفتن چرا در ماههای آخر دوره ریاستش اینقدر طرح افتتاح میکرد
-
ناشناس
۰۹:۳۳ ۰۶ فروردين ۱۳۹۶
افتتاح طرحهایی که کلنگ آنهاتوسط احمدی نژادزده شدومسکن مهری که مزخرف خوانده شدلذتی نداردمردم مامردم بیست سال پیش نیستند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
بیکار به چشم بقیه ولگرد
۰۲:۲۹ ۰۶ فروردين ۱۳۹۶
من موندم با همه‌ی این احداث و افتتاح و .... چرا باز به آمار بیکاری در کشور اضافه میشه؟؟؟
ی نامه مبنی بر استخدامم به آقای رئیس جمهور،به معاون اول ریئس جمهور،به وزیر نفت،به وزیر امورخارجه،به وزیر کارو تعاون،وزیر ... دادم اما دریغ از یک جواب.
تنها قشر مظلوم مملکت نه آتشفشان‌ها هستن؛نه دبیران و نه ... هستن.بلکه ما بیکاران هستیم که همگی به چشم ولگرد و بیکار و بیعار مارو میبینن
ای کاش میشد بعضی ها سالی ی بار فقط ی بار سخنی با بیکاران مملکت داشته باشن...حتی واسه ی ساعت
بنظرتون کسی تو ی ساعت میشه ی تار از موهاش سفید بشه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عابدیان زیدی
۲۱:۲۷ ۰۵ فروردين ۱۳۹۶
درود
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عابدیان زیدی
۲۰:۱۹ ۰۵ فروردين ۱۳۹۶
در دور اطراف هر روستا کوردستان مسکن مهر بسازند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۵ فروردين ۱۳۹۶
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۵ فروردين ۱۳۹۶
افتتاح چندباره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟