کولیوند به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

معرفی ۲۲۴ مرکز متخلف عرضه مواد غذایی به مراجع قضایی

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در سلامت نوروزی با اشاره به ۱۱هزار و ۷۳۹ مورد بازرسی بهداشت محیط در 24 ساعت گذشته گفت: تاکنون ۲۲۴ مراکز و اماکن مختلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور و نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در سلامت نوروزی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره خدمات بهداشت محیط در ۲۴ ساعت گذشته گفت: کل بازرسی انجام شده در این مدت ۱۱هزار و ۷۳۹مورد بوده که از این تعداد ۹ هزار و ۲۱ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی حساس با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی صورت گرفته است. 

وی بیان کرد: بازرسی بهداشت محیطی اماکن عمومی حساس با اولویت بهداشت فردی و تجهیزات از جمله آرایشگاه ها، هتل ها و مراکز اقامتی یک هزار و ۹۹۰ مورد بوده که از این رقم ۲۴۸ مورد از اماکن بین راهی با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی بازرسی انجام شده است. 

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در سلامت نوروزی با اشاره به ۳۹۹ مورد بازرسی بهداشت محیط از سامانه های آبرسانی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۱ مورد بازرسی بهداشت محیط با اولویت کنترل دخانیات از مراکز عرضه قلیان انجام شده و ۱۱ هزار و ۳۴۵ کیلوگرم 
مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی کشف و معدوم شده است. 

وی تصریح کرد: تاکنون ۲۲۴ مراکز و اماکن مختلف به مراجع قضایی معرفی شدند و کلر آب آشامیدنی ۵ هزار و ۴۱۲ مرکز عرضه مواد غذایی اندازه گیری شده که در پی آن ۳۷ مورد از مراکز و اماکن متخلف تعطیل شدند. 

کولیوند افزود: در ۲۴ ساعت گذشته از ۳ هزار و ۵۷۴ مورد نمونه برداری میکروبی آب انجام شده، همچنین از ۲ هزار و ۱۵۲ مرکز نمونه برداری مواد غذایی صورت گرفته است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار