گیلان؛

اجرای طرح آرامش بهاری در 230 بقعه متبرکه

طرح آرامش بهاری در ۲۳۰ بقعه متبرکه در استان گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ حجت الاسلام ولی الله عادلی گفت: زیارت امام‌زادگان و بقاع متبرکه تاثیرات زیادی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی دارد.

وی آبادانی بسیاری از شهرها را به‌علت حضور امامزادگان دانست و افزود: آستانه اشرفیه به برکت حضور آقا سید جلال‌الدین اشرف شهر شد و امامزادگان نقش اساسی در هویت اسلامی دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان، امام زادگان را نیرومندترین قطب جذب گردشگری عنوان کرد و گفت: هر زائری که به هر شهر مذهبی سفر می‌کند منجر به ایجاد درآمد و فرصت شغلی می‌شود.

عادلی با بیان اینکه امام خمینی(ره) می‌فرمایند می‌خواهیم مردم در جوار امامزادگان با آرامش زندگی کنند اظهار داشت: استان گیلان جزء استان‌های بقعه محور است و رتبه سوم بقاع متبرکه در کشور را دارد.

وی از برگزاری طرح "آرامش بهاری" در 230 بقعه متبرکه گیلان خبر داد و گفت: این طرح از 28 اسفند شروع می‌شود و تا 14 فروردین ادامه دارد و در این راستا ستاد مرکزی در اداره کل اوقاف تشکیل شده و همکاران اوقاف به‌صورت شیفت بندی در این ستاد حضور خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان لحظه تحویل سال را لحظه با شکوهی در بقاع متبرکه توصیف کرد و افزود: هنگام تحویل سال جمعیت زیادی به بقاع متبرکه مراجعه می‌کنند و این نشانه ارادات و علاقه مردم به امام زادگان است.

عادلی از برپایی خیمه‌های معرفت در راستای طرح آرامش بهاری با حضور مبلغان اعزامی و بومی خبر داد و تصریح کرد: از 26 مبلغ اعزامی از قم و 95 مبلغ بومی در خیمه‌های معرفت استفاده می‌شود.

وی برپایی غرفه حجاب و عفاف، مسابقات فرهنگی، نمایشگاه آرامش بهاری، دفتر مشاوره و پاسخگویی شرعی و ایستگاه صلواتی را از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری عنوان کرد.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.