قم؛

افزایش 11 درصدی تردد خودروها

سرپرست پلیس راه استان قم گفت: ترافیک در تمام محورهای مواصلاتی این استان روان و در کنترل است و مشکل خاصی از لحاظ تردد در معابر برون و درون شهری نداریم.

به گزارش گروه استاهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،سرهنگ احمد پوربافرانی گفت : با توجه به این که نیمه نخست تعطیلات به اتمام رسیده شاهد کمترشدن بار ترافیکی در محورهای مواصلاتی هستیم و با توجه به بارندگی، تردد در سطح استان نیز کمتر شده است.
وی ادامه داد: از آغاز تعطیلات نوروز 96 تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، میزان تردد خودروها در مسیرهای مواصلاتی قم، 11 درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر، تعداد خودروهای ورودی به قم نسبت به روزهای گذشته کاهش چشمگیری یافته، اما همچنان زائران و مسافران نوروزی وارد استان می شوند.
به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم، آزادراه تهران - قم، قم - اراک و قم - کاشان بیشترین حجم تردد را در محورهای مواصلاتی استان از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون داشته است.
پوربافرانی گفت: با وجود اقدام های انجام شده از سوی پلیس و برخوردهای جدی با رانندگان حادثه ساز، از زمان آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون، هفت تن در تصادف های محورهای مواصلاتی استان قم جان خود را از دست داده اند و یک تن نیز در حوادث درون شهری جان باخته است.
وی خاطرنشان کرد: این درحالی است که در نیمه نخست تعطیلات نوروز سال گذشته هیچ فوتی در حوادث رانندگی استان قم گزارش نشد.
وی افزود: توجه نکردن به جلو، سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و رعایت نکردن فاصله طولی مهم ترین علت های تصادف ها در محورهای مواصلاتی قم بوده است.
پوربافرانی اضافه کرد: در این مدت چند مورد واژگونی خودرو نیز به دلیل خستگی و خواب آلودگی راننده گزارش شده است.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول 130 کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد.
قم در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور قرار گرفته است.
 
انتهای پیام/ت 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.