آرامش در بازار نوروزی آذربایجان غربی با اجرای طرح تنظیم بازار

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : میوه و اقلام پروتئینی مورد نیاز شب عید در استان به اندازه کافی تامین و ذخیره سازی شده است و هیچ گونه مشکلی در این راستا وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛اسمعیل کریم زاده با اشاره به استقبال و همراهی خوب مردم از توزیع میوه طرح تنظیم بازار اظهارکرد: بررسی‌های به عمل آمده توسط بازرسان و ناظرین سازمان صنعت، معدن و تجارت و شبکه تعاون روستایی استان نشان می‌دهد که مردم از کیفیت و قیمت محصولات عرضه شده رضایت دارند.
این مسئول افزود: در سال جاری ۲۵ درصد پرتقال و ۴۰ درصد سیب درختی مورد نیاز برای تنظیم بازار شب عید بیش‌تر از سال گذشته تامین و ذخیره سازی شده است و همچنین سازمان تعاون روستایی استان نیز علاوه بر تامین نیاز هزار تن سیب درختی شب عید استان، در حدود ۲۵۰۰ تن سیب درختی ۷ استان کشور شامل استانهای خوزستان، کرمان، کرمانشاه، اردبیل، یزد، سیستان و بلوچستان و همدان را تامین و به استانهای مقصد ارسال کرده است.
کریم زاده اضافه کرد: از ۲۵ اسفند ماه ۹۵ تاکنون ۱۲۰۰ تن پرتقال و ۶۰۰ تن سیب درختی از دو نوع قرمز و زرد در ۳۶۵ مراکز عرضه و فروش در سطح استان توزیع شده است و تا ۲۰ فروردین ۹۶ براساس نیاز بازار توزیع این اقلام ادامه خواهد داشت.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: قیمت میوه‌های شب عید براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای پرتقال تامسون شمال ۱۷۰۰ تومان و پرتقال والنسیای وارداتی ۳۹۰۰ تومان و سیب درختی ۳۳۰۰ تومان در هر کیلو طبق مصوبه کمیسیون تنظیم بازار کشوری و استانی برای عرضه در میادین میوه و تره بار و مراکز فروش میوه شب عید در نظر گرفته شده است.
این مسئول ضمن تاکید بر لزوم نظارت دقیق بر نحوه توزیع و عرضه در مراکز فروش خاطر نشان کرد: تشدید نظارت‌ها را با مشارکت دستگاههای ذیربط به‌طور ویژه در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا شهروندان برای خرید مایحتاج خود در ایام نوروز با مشکل روبه رو نشوند.
کریم زاده اظهارکرد: مقدار ۲۱۰۰ تن مرغ منجمد در انبارشرکت پشتیبانی اموردام برای این ایام ذخیره سازی شده بود که از ۱۵ اسفند توزیع این محصول آغاز شده و تا کنون بیش از ۸۰۰ تن به بازار عرضه شده واین روند همچنان ادامه دارد و طبق ابلاغ شرکت پشتیبانی اموردام کشور از دوم فروردین ماه ۹۶ در جهت ایجاد تعادل در بازار قیمت مرغ منجمد برای مصرف کنندگان در مرکز استان ۵۵۵۰ تومان و در شهرستان‌ها ۵۶۵۰ تومان، در حدود ۲۰۰ تومان کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه نیاز روزانه مردم به گوشت سفید مرغ بیشتر از طریق گوشت مرغ گرم تامین می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت مرغ گرم آماده طبخ در سطح استان به طور میانگین ۷۱۰۰ تومان می‌باشد که باتوجه به پایان تعطیلات رسمی و آغاز فعالیت کشتارگاه‌ها و همچنین مازاد تولید، شاهد افزایش قیمت مرغ گرم در روزهای آینده نخواهیم بود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: مقدار ۸۵ تن گوشت منجمد نیز ذخیره سازی شده است که قیمت آن ۲۳۵۰۰ تومان برای نمونه وارداتی و ۲۲۵۰۰ تومان برای نمونه داخلی است و تاکنون ۵۰ تن از این میزان در مراکز عرضه توزیع شده است.
وی ادامه داد: مقدار ۲۳۰۰ تن برنج برای ایام نوروز در انبار شرکت غله و خدمات بازرگانی ذخیره سازی شده بود که قیمت نوع دانه بلند هندی ۳۸۰۰ تومان و نوع سفید ۲۷۰۰ تومان بود که بین متقاضیان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال توزیع می‌باشد و همچنین ۸۵۰ تن شکر برای عید تدارک دیده شده که قیمت عرضه آن ۲۸۵۵ تومان است که تاکنون ۳۰ تن از این محصول با توجه به میزان تقاضا در سطح استان توزیع شده است.
کریم زاده تاکید کرد: همزمان با تعطیلات نوروزی ۳۷ گشت یگان حفاظت از عرصه‌های ملی و اراضی کشاورزی در آذربایجان غربی به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش کامل قراردارند و این گشت‌ها آماده دریافت هر گونه گزارش‌ها و اطلاعات مردمی در خصوص تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ملی در سراسر استان هستند.
لازم به یادآوری است که همزمان با سراسر کشور توزیع میوه شب عید طرح تنظیم بازار استان از ۲۵ اسفند ۹۵ در سطح استان آغاز شده و تا ۲۰ فروردین ماه ۹۶ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.