اقامت بیش از 168 هزار مسافر نوروزی در تنها بندر اقیانوسی کشور

رئیس ستاد خدمات سفر و نوروز 96 سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: از۲۷ اسفند ۹۵ تا ۵ فروردین ماه جاری تعداد ۱۶۸ هزار و ۶۶۳ نفر ازمسافران وگردشگران نوروزی درمناطق ازاد چابهار اقامت داشته اند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، به  نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، کردی رئیس ستاد خدمات سفر و نوروز 96 سازمان منطقه آزاد چابهار برابر آمار اعلام‌ شده از سوی کمیته آمار و اطلاعات ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفرسازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور از 27 اسفند ۹۵تا ۵ فروردین‌ماه جاری تعداد 168 هزار و 663 نفر از مسافران و گردشگران نوروزی در مراکز اقامتی سطح شهر و منطقه آزاد چابهار اقامت داشته‌اند.

عبدالرحیم کردی در ادامه افزود: اقامت در اقامتگاه‌های موقت (کمپ، کانکس و چادر مسافرتی) با 126 هزار 922 نفر معادل 75.25% بیشترین تعداد اقامت را به خود اختصاص داده‌اند.

وی  اظهار داشت: در چابهار امکان اسکان مسافران در پارک‌ها و فضاهای باز عمومی سطح شهر و منطقه آزاد چابهار به دلیل امنیت بالا و شرایط اقلیمی مناسب در این فصل از سال، فراهم است و مسافران با برپایی چادرهاي مسافرتی در مکان‌های یادشده به‌راحتی اسکان می‌یابند، که در این خصوص آمار 108 هزار و 350 نفر، معادل 64.24% در این بازه‌ی زمانی اعلام شده است.

کردی افزود: آمار اقامت در هتل 7 هزار و 725 نفر، مهمان‌پذیر 899 نفر، هتل‌آپارتمان 7 هزار و 341 نفر، کمپ‌های موقت 18 هزار و 572 نفر معادل 11.01% و در مراکز اقامتی وابسته به وزارت آموزش‌وپرورش مانند مدارس، خانه معلم و باشگاه فرهنگیان 24 هزار 416 نفر اعلام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه چابهار دارای بیش از 200 نقطه گردشگری، تفریحی، تاریخی و جاذبه‌های طبیعی است اضافه کرد: در این فاصله زمانی 266 هزار و 900 بازدید از اماکن یادشده از سوی مسافران و گردشگران صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.