سمنان;

رانندگان نکات ایمنی در جاده های لغزنده را جدی بگیرند

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: رانندگان در جاده‌های لغزنده فاصله طولی را بیشتر و به توصیه‌های ایمنی پلیس توجه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سرهنگ حسن خسروجردی رئیس پلیس راه استان سمنان  با توصیه‌هایی به رانندگان در زمینه توجه به روش‌های صحیح رانندگی گفت : رعایت فاصله طولی ایمن با استفاده از روش طول خودرو می‌تواند از حوادث احتمالی در جاده‌ها بکاهد.

وی تصریح کرد: در این روش، به ازای هر 15 کیلومتر سرعت باید فاصله‌ای به اندازه طول خودروی خود از وسیله نقلیه جلویی داشته باشید.

رئیس پلیس راه استان سمنان ادامه داد: اگر طول خودروی خود را پنج متر در نظر بگیرید و با سرعت 90 کیلومتر در ساعت در حرکت باشید، باید 30 متر با وسیله نقلیه جلویی فاصله داشته باشید.

خسروجردی با اشاره به نکته‌ای مهم در ارتباط با رعایت فاصله طولی اظهار داشت: موارد گفته‌شده برای زمانی است که معابر آسفالته و خشک باشند و در سایر شرایط، وضعیت رعایت فاصله متفاوت بوده و به فاصله بیشتری نیاز است.

خسروجردی بیان کرد: در معابر آسفالته، مرطوب و معابر شنی باید به‌جای طول یک خودرو، به اندازه طول دو خودرو به ازای هر 15 کیلومتر سرعت در نظر گرفته شود.

رئیس پلیس راه استان سمنان افزود: در معابر برفی باید به‌جای طول یک خودرو، به اندازه طول سه خودرو به ازای هر 15 کیلومتر سرعت در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: در معابر یخی باید به‌جای طول یک خودرو، طول 6 خودرو به ازای هر 15 کیلومتر سرعت در نظر گرفته شود.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار