مشهد؛

افزایش ساعات بازدید از موزه‌های حرم مطهر رضوی

به مناسبت ایام نوروز و استقبال گستردۀ زائران حریم رضوی از موزه‌های آستان قدس رضوی، ساعات بازدید از این موزه‌ها در مجموع، ۹ ساعت افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،علی سوزنچی معاون امور موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اشاره به حضور گستردۀ زائران نوروزی در حرم مطهر، واستقبال پرشور آنان از مجموعه موزه‌های آستان قدس رضوی، گفت: ساعات بازدید از موزۀ قرآن و نفایس و گنجینۀ هدایای مقام معظم رهبری ۸ الی ۱۹ و موزۀ مرکزی ۸ الی ۲۲ تعیین شد.
وی افزود: این فرصت ویژه برای رفاه حال زائران در ایام تعطیلات نوروز فراهم شده است و پس از تعطیلات نوروزی، به روال گذشته بازخواهد گشت.
معاون امور موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی این موزه‌ها را دارای ۱۶ گنجینۀ تخصصی خواند و اظهار داشت: «گنجینۀ قرآن و نفایس»، «گنجینۀ هدایای مقام معظم رهبری»، «تالار آثار استاد فرشچیان»، «گنجینۀ تاریخ حرم رضوی»، «موزۀ تخصصی فرش»، «موزۀ مردم‌شناسی»، «گنجینۀ تمبر و اقلام پستی»، «اسکناس»، «سکه»، «هنرهای تجسمی»، «آبزیان»، «نجوم»، «ساعت»، «ظروف»، «مدال» و «سلاح»، موزه‌ها و گنجینه‌های این مجموعه را شامل می‌شود.
گفتنی است مجموعه موزه‌های آستان قدس رضوی با ۱۶ گنجینه تخصصی در چهار ساختمان مستقل، بیشترین بازدیدکننده در کشور را داراست و یکی از غنی‌ترین موزه‌های منطقه به شمار می‌رود که اشیاء نمایشی آن در بسیاری از موارد کم‌نظیر یا بی‌نظیر است.
انتهای پیام//ف. ج.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.