معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی:

رشد 6 درصدی گردشگران نوروزی به استان آذربایجان شرقی

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش حجم مسافران نوروزی، از رشد 6 درصدی گردشگران به استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، فرشاد رستمی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش حجم مسافران در نوروز 96 اظهار داشت: طبق آمار و اطلاعات گزارش شده، از ابتدای تعطیلات تاکنون شاهد رشد 6 درصدی مسافر به استان آذربایجان شرقی بوده‌ایم.

وی با توجه به حضور گسترده گردشگران داخلی و خارجی در اماکن تاریخی استان، بر افزایش نظارت‌ها در حوزه معاونت گردشگری از اماکن تحت نظارت خبر داد و افزود:  دور اول نظارت بر امکان اقامتی و پذیرایی با هدف رفع نواقص از تأسیسات گردشگری از آبان ماه آغاز شد و نظارت‌ها در دور دوم و سوم نیز تاکنون ادامه دارد و راهنمایان مستقر در بناها و مجموعه‌های تاریخی با ارائه خدمات بهینه به گردشگران آمادگی لازم را برای خدمت‌رسانی به مسافران دارند. 

رستمی با بیان اجرای برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی برای مسافران و گردشگران نوروزی اظهار داشت: نوروزگاه و برنامه‌های جُنگ شادی با همکاری شهرداری تبریز، بیش از 30 درصد برنامه‌های نوروزی استان را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به مرزی بودن استان آذربایجان شرقی با دو کشور آذربایجان، ارمنستان و نخجوان و افزایش تردد مسافران گفت: علاوه بر مقصد بودن تبریز برای بسیاری از مسافران نوروزی، استقبال برای سفر به کشورهای آذربایجان و ارمنستان نیز این استان را به عنوان معبر این کشورها مطرح و رشد تردد جاده‌ای و هوایی بسیاری به همراه داشته است. 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در پایان خاطرنشان کرد: برای تمام گردشگران اعم از گردشگرانی که قصد سفر به کشورهای همجوار را دارند و مسافرانی که تبریز به عنوان مقصد سفر انتخاب می‌شود، نیز تسهیلات اسکان ارزان قیمت همچون خانه مسافر، مهمانسرای ادارات به ویژه آموزش و پرورش با اولویت اسکان فرهنگیان فراهم شده است.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار