پایان عملیات نجات درجازموریان بدون تلفات

جانشین رئیس ستاد بحران استان کرمان گفت: عملیات نجات در جازموریان پایان وتوزیع اقلام امدادی آغاز شده است.

پایان عملیات نجات درجازموریان بدون تلفاتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ابوالقاسم سیف اللهی جانشین رئیس ستاد بحران استان که به منظور بررسی وضعیت عشایر در جازموریان حضور دارد، گفت: عملیات نجات جان افراد ساعتی قبل به پایان رسید وعملیات امداد آغاز شده است.
 
وی افزود: تیم های امداد هلال احمر در جال توزیع مایحتاج امدادی نظیر غذا،پتو وچادر بین محاصره شدگان درآب در جازموریان هستند.
 
سیف اللهی با اشاره به اینکه در جازموریان محاصره آب و نه وقوع سیل را داشتیم اظهار کرد:هلی کوپتر هلال احمر که در عملیات نجات کمک بود، هم اینک در حال گشت زنی در منطقه است تا در صورت مشاهده افرادی که به شکل انفرادی ممکن است در منطقه گرفتار باشند ، عملیات نجات راانجام دهد.
 
وی با بیان اینکه شب گذشته جمعیت 20نفره عشایر از سمت رودبارجنوب از محاصره آب درجازموریان نجات یافتند افزود: همچنین جمعیت 50نفره ای نیز از سمت جازموریان واقع در شهرستان قلعه گنج نجات یافتند.
 
جانشین ستاد بحران استان کرمان با اشاره به اینکه به سبب بارش ها در روزگذشته امکان تردد حتی با خودروهای مجهز امدادی وجود نداشت گفت: مانگران افراد به ویژه کودکان شیرخوار وزنان بودیم که با پای پیاده وبا کمک امدادگران هلال احمر نیز این عشایر
را نجات دادیم.
 
سیف اللهی عملیات نجات در جازموریان را یکی از بی نظیرترین عملیات های نجات در استان در چند سال اخیر ذکرکرد وگفت: مدیرعامل هلال احمر وچند تن از معاونین وامدادگران وتیم های واکنش سریع کمک زیادی به این موضوع کردند.
 
معاون استاندار کرمان با اشاره به اینکه مجموعا3 گروه 20نفره، 50نفره و60نفره از جازموریان نجات یافتند تصریح کرد: هیچ کس در جازموریان به سبب افزایش سطح آب خفه نشده ویا نمی میرد ونگرانی ما محاصره افراد وعدم دسترسی به موادغذایی و آب بود که خوشبختانه برای تمام افراد عملیات امداد در حال انجام است.
 
سیف اللهی همچنین از باقی ماندن تعدادی از عشایر در جازموریان به سبب وجود دام ها خبرداد وگفت: به این افراد نیز اقلام امدادی نظیر چادر، پتو وموادغذایی داده شده وحتی موبایل داشته وامکان ارتباط با آنان برقرار است.
 
وی تاکید کرد: به سبب بارندگی زیادی که در این منطقه رخ داده و وجود خاک رس تمام خودروهای امدادی در منطقه گرفتار شدند ومقداری عملیات نجات را کند کرد.
 
معاون عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه به اندازه 550ملیون مترمکعب بارندگی در جازموریان داریم گفت: این حجم بارش ها در جازموریان بی سابقه بوده وقطعا این منطقه را بعد از سالها احیا می کند.
 
سیف اللهی با اشاره به اینکه نگرانی بابت سد جیرفت نداریم اظهار کرد: سد جیرفت 200میلیون مترمکعب آب اضافه دارد که باید تخلیه شود که 200متر معکب در ثانیه آب از دریچه های سد خارج می شود وخوشبختانه هیچ خسارت وآسیبی ندارد.
 
انتهای پیام/ح



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار