برنامه مسابقات قهرمانی والیبال نوجوانان آسیا مشخص شد

یازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر زیر 19 سال آسیا و انتخابی جهان به میزبانی کشور میانمار برگزار می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، یازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر زیر 19 سال آسیا و انتخابی جهان از هشتم تا شانزدهم فروردین ماه جاری در شهر «نایپیداو» کشور میانمار برگزار می شود.
تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در گروه دوم دور مقدماتی این رقابت ها با تیم های کره جنوبی و بنگلادش همگروه است.

ثبت نام رسمی این رقابت ها عصر امروز با حضور نمایندگان کنفدراسیون والیبال آسیا در هتل «هوریزون» مجموعه ورزشی شهر نایپیداو برگزار شد و تیم ملی والیبال نوجوانان ایران نیز مراحل مربوط به ثبت نام را انجام داد.

برای انجام این روند، محمد وکیلی سرمربی، سید علیرضا دریابیگی سرپرست، علیرضا طلوع کیان مربی و علی نصیری فیزیوتراب تیم ملی حضور داشتند که ابتدا فهرست 12 نفره بازیکنان با گذرنامه آنان بررسی و به صورت رسمی ثبت شدند.

سپس مربیان روی نیمکت تیم ایران تعیین شدند و در ادامه ثبت نام دیگر اعضای کادر فنی، داور بین المللی شرکت کننده ایران در این مسابقات و دیگر عوامل ثبت نام شدند.

همچنین سه رنگ لباس تیم ملی والیبال نوجوانان ایران (سرمه ای، قرمز و سفید) به همراه لباس مرتضی شریفی کاپیتان این تیم به رویت نمایندگان کنفدراسیون والیبال آسیا رسید.

قبلا 14 کشور برای حضور در این رقابت ها ثبت نام کرده بودند و در قرعه کشی این مسابقات نیز شرکت داده شدند، اما دو تیم ازبکستان و عربستان سعودی در آستانه برگزاری رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا از حضور در این رقابت ها انصراف دادند.


گروه بندی جدید این مسابقات به قرار زیر است:

گروه اول: هنگ کنگ، میانمار و استرالیا
گروه دوم: کره جنوبی، بنگلادش و ایران
گروه سوم: تایلند، سریلانکا و ژاپن
گروه چهارم: قزاقستان، چین و چین تایپه

برنامه کامل دور مقدماتی به شرح زیر است:


* سه شنبه هشتم فروردین ماه:
ساعت 10 و 30 دقیقه به وقت میانمار، 8 و 30 دقیقه به وقت ایران: مراسم افتتاحیه رقابت ها
ساعت 11 و 30 دقیقه به وقت میانمار، 9 و 30 دقیقه به وقت ایران: هنک کنگ – میانمار و کره جنوبی – بنگلادش
ساعت 14 به وقت میانمار و 12 به وقت ایران: تایلند – سریلانکا
ساعت 16 و 30 دقیقه به وقت میانمار و 14 و 30 به وقت ایران: چین تایپه – چین

* چهارشنبه نهم فروردین ماه:
ساعت 11 و 30 دقیقه به وقت میانمار، 9 و 30 دقیقه به وقت ایران: استرالیا – هنگ کنگ
ساعت 14 به وقت میانمار و 12 به وقت ایران: کره جنوبی – ایران و قزاقستان – چین
ساعت 16 و 30 دقیقه به وقت میانمار و 14 و 30 به وقت ایران: ژاپن – سریلانکا

* پنجشنبه دهم فروردین ماه:
ساعت 11 و 30 دقیقه به وقت میانمار، 9 و 30 دقیقه به وقت ایران: میانمار – استرالیا
ساعت 14 به وقت میانمار و 12 به وقت ایران: تایلند – ژاپن و بنگلادش – ایران
ساعت 16 و 30 دقیقه به وقت میانمار و 14 و 30 به وقت ایران: چین تایپه – قزاقستان

روز جمعه یازدهم فروردین ماه تیم های شرکت کننده در این رقابت ها استراحت دارند و مرحله دوم رقابت ها روزهای شنبه و یکشنبه دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه پیگیری می شود.
همچنین مراحل یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و نهایی نیز در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه، چهاردهم تا شانزدهم فروردین ماه پیگیری می شود تا تیم‌های برتر یازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا مشخص شوند.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران از سال 2001 تاکنون در تمامی ادوار مسابقات قهرمان آسیا شرکت کرده است و در این هشت دوره موفق به کسب هفت عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی شده است و با اقتدار به عنوان پرافتخارترین کشور این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا در سال 2007 به میزبانی فیلیپین برگزار شد و نوجوانان والیبالیست ایران در دو دوره اول و دوم این رقابت‌ها شرکت نداشتند.

سید علیرضا دریابیگی به عنوان سرپرست، محمد وکیلی (سرمربی)، غلامرضا مومنی مقدم، علیرضا طلوع کیان و حمید جعفرزاده (مربیان)، رضا نصیری (فیزیوتراپ)، محمد امین شاکری (آنالیزور)، مجید عباس خواه (ماساژور) و سید محمدکاظم واعظ موسوی به عنوان رواشناس تیم ملی والیبال نوجوانان را در رقابت های قهرمانی آسیا همراهمی می کنند.
مرتضی شریفی، امیرمحمد فلاحت خواه، امیرحسین توخته، محمدحسین راستی، مهدی جلوه، علی طبری، احسان دانش دوست، سهیل کمال آبادی، حسین سلیمان اهری، محمدرضا حضرت پور، مهدی جعفروند و محمدرضا طهماسبی 12 بازیکن شرکت کننده ایران در این رقابت ها هستند.

یازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا با حضور 12 تیم در چهار گروه مقدماتی از روز سه شنبه هشتم فروردین ماه در دو سالن آغاز می شود و در پایان دور مقدماتی از هر گروه دو تیم به مرحله بعد برای کسب مقام های اول تا هشتم صعود می کنند و تیم های سوم هر گروه نیز در مرحله بعد برای رتبه های نهم تا دوازدهم با یکدیگر مسابقه خواهند داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.