ساری،

اقامت بیش از 5 میلیون 300 هزار مسافر در مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: 5 میلیون 337 هزار و 669 نفر در استان از آغاز طرح نوروزی تاکنون اقامت داشتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، لاور بزرگ‌نیا در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران افزود: از آغاز طرح نوروزی تاکنون 5 میلیون 337 هزار و 669 نفر در استان اقامت داشتند.

وی با بیان اینکه 10 روز اخیر 2 هزار و 589 بازدید از واحدهای اقامتی، پذیرایی، دفاتر، صنوف عرضه مواد غذایی، مراکز بهداشتی درمانی و حمل و نقل صورت گرفته است، گفت: 124 مورد تشویق از تاسیسات گردشگری، اقامتی،پذیرایی،دفاتر مسافرتی و صنوف عرضه مواد غذایی انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: 102 مورد تذکر و اخطار کتبی به تاسیسات گردشگری، اقامتی،پذیرایی،دفاتر مسافرتی و صنوف عرضه مواد غذایی داده شده است.

بزرگ‌نیا با بیان اینکه 4 هزار و 778 کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم‌سازی شد، گفت: 5 هزار 637 مورد نظارت بر مراکز تهیه و توزیع اماکن عمومی صورت گرفته است.

وی تعداد اخطاریه بهداشتی برای صنوف را 143 مورد عنوان کرد و افزود: 10 روز اخیر 19 مورد اماکن بهداشتی در استان تعطیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه طی این مدت 5 هزار و 837 گردشگر از موزه‌های استان بازدید کردند، گفت: 3 هزار و 799 نفر از اماکن تاریخی فرهنگی استان بازدید کردند.

بزرگ‌نیا افزود: 10 هزار و 744 مورد گشت انتظامی، راهور، پلیس راه و همیاران پلیس در سطح استان انجام شد و 342 مورد گشت کنترل نظارتی استان‌ها و شهرستان‌ها انجام شده است.

وی تعداد مأموریت‌های انجام شده جمعیت هلال احمر را 179 مورد اعلام کرد و افزود: طی این مدت 68 مورد امداد‌رسانی به تصادفات توسط جمعیت هلال احمر استان انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه به 732 مصدوم عملیات امداد‌رسانی انجام شد، گفت: 655 نفر به صورت سرپایی در پایگاه‌های هلال احمر امداد‌رسانی شدند.

بزرگ‌نیا تعداد گردشگران و بازدیدکنندگان از روستاها را 551 هزار و 800 نفر اعلام کرد و افزود: یک‌ میلیون و 403 هزار نفر در روستاهای استان اقامت گزیدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.