اهواز؛

بازدید بیش از 45 هزار نفر از اماکن تاریخی و گردشگری شوشتر

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شوشتر آمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی وگردشگری این شهرستان را بیش از 45 هزار نفر اعلام کرد.

بازدید بیش از 45 هزار نفر از اماکن تاریخی و گردشگری شوشتربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، علی محمد چهارمحالی، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شوشتر بیان داشت: همه ساله بخش زیادی از گردشگرانی که جنوب غرب کشور را برای سفر در نظر دارند، شوشتر را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری خود انتخاب می کنند.

وی افزود: در شوشتر آثار تاریخی فراوانی به ویژه یک ثبت جهانی وجود دارد که باعث شده همه ساله بخش زیادی از مردم خوزستان و سراسر کشور برای بازدید به شوشتر سفر کنند.

چهارمحالی تصریح کرد: برای میزبانی بهتر از مسافران نوروزی جلسات متعددی را در ستاد خدمات سفر این شهرستان با حضور دستگاه های ذیربط برگزار کردیم.

رییس اداره میراث فرهنگی شوشتر بیان داشت: خوشبختانه شوشتر با توجه به بارندگی های اخیر شهری خوب و با طراوت شده و آمادگی این را دارد که گردشگران بسیاری را در خود جای دهد.

وی خاطرنشان کرد: در شوشتر یک خانه شاهنامه خوانی و نقالی داریم که در حمام تاریخی جلودار مستقر است و کار تربیت نقالان از سنین مختلف را انجام می دهد.

علی محمد چهارمحالی با اشاره به برگزاری جشن نوروزگاه در ایام نوروز در شهرستان شوشتر اذعان داشت: نقالی و شاهنامه خوانی یکی از برنامه های اصلی جشن نوروزگاه است. امسال، مهرابه منصوریان، کوچک ترین نقال خردسال کشور نیز نقالی می کند.

وی یادآور شد: بازارچه ی صنایع دستی در خانه ی افضل برقرار است. همچنین در قلعه سلاسل نمایشگاه صنایع دستی برپا کرده و در عین حال هم نمایشگاه های مختلف کتاب را در آبشارهای شوشتر و اماکن مختلف گردشگری برگزار می کنیم.

چهارمحالی اظهار کرد: 3 خانه سنتی به هتل تبدیل شده و ظرفیت دانشگاه ها نیز برای میزبانی از مسافران مهیا شده، به عنوان نمونه دانشگاه آزاد باعث افزایش 170 تختی ظرفیت اقامتی این شهر شده و در این زمینه هیچ مشکلی نداریم.

رییس اداره میراث فرهنگی شوشتر افزود: به صورت کلی تاکنون بازدید بیش از 45 هزار نفر از اماکن تاریخی و گردشگری این شهرستان به ثبت رسیده که قاعدتا بیش تر از این آمار هم هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار