پس از دو سال تجاوز رژیم سعودی؛

آکسفام: 17 میلیون یمنی در آستانۀ قحطی

به مناسبت دومین سالگرد حملۀ ائتلاف عربی به رهبری عربستان به یمن، سازمان «آکسفام» گزارشی ویژه صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، به مناسبت دومین سالگرد حملۀ ائتلاف عربی به رهبری عربستان به یمن، سازمان «آکسفام» گزارشی ویژه صادر کرد و دربارۀ پیامدهای ادامۀ بحران در این کشور هشدار داد.

بر این اساس، گزارش سازمان بین المللی «آکسفام» خاطرنشان می کند جنگ یمن در 24 ماه گذشته باعث مرگ بیش از 7 هزار و 600 نفر شد که به طور میانگین، روزی 70 نفر بوده است.

این گزارش، با اشاره به اطلاعات اخیر که توسط سازمان ملل متحد منتشر شد تاکید می کند جهان در حال حاضر بزرگ ترین بحران انسانی را از زمان تأسیس سازمان ملل متحد از سر می گذراند چنان که بیش از 20 میلیون نفر در جنوب سودان، نیجریه، سومالی و یمن به دلیل گرسنگی در معرض خطر مرگ قرار دارند.

آکسفام همچنین تأکید کرد: یمن قبل از جنگ هم فقیرترین کشور منطقه بود و جنگ این کشور را به شکلی عمیق تر در بدهی و فقر ویرانگر فرو برد و بیش از 3 میلیون نفر را به ترک خانه هایشان وادار کرد و در عین حال، طرح های سیاسی و نظامی که توسط همۀ طرف های منازعه اتخاذ شد، میلیون ها نفر را در حالت گرسنگی وس قحطی قرار داد.

این گزارش می افزاید: بندرگاه ها، جاده ها، پل ها و نیز انبارها و مزارع و بازارها همواره در حال بمباران شدن از سوی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان هستند که دربرگیرندۀ ذخایر غذای کشورند.

آکسفام تأکید کرد حدود 17 میلیون نفر در یمن که 60 درصد از کل ساکنان این کشور را تشکیل می دهند از نبود امکانات کافی برای رسیدن غذای مورد نیاز به دستشان رنج می برند و 6.8 میلیون نفر در 7 استان یمن فقط یک گام تا رویارویی با گرسنگی واقعی فاصله دارند و نمی دانند چه زمان مجددا به غذا دسترسی خواهند داشت.

این سازمان خاطرنشان کرد در شرایط فعلی، نان و چای تنها خوراکی های در دسترس هستند.

آکسفام یکی از بزرگترین گروه‌های بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی، متشکل از ۱۵سازمان در ۹۸کشور، است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار