مشهد؛

زمین گیر شدن درنا‌ها در زیستگاه‌های کلات

نامساعد بودن شرایط جوی و مه گرفتگی منطقه تعداد 7قطعه درنای معمولی را در زیستگاههای کلات زمین گیر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، موسی غلام زاده رئیس حفاظت محیط زیست کلات گفت: طبق گزارش‌های دریافتی از دوستداران محیط زیست مبنی بر حضور جمعیت زیادی از درنا‌ها بر فراز روستا قله زو و احتمال شکار و صید پرندگان، موضوع از جانب بخشدار بخش مرکزی به اعضای شورای اسلامی و دهیار روستا اعلام شد.

وی افزود:بر این اساس با حضور ماموران یگان حفاظت محیط زیست و شورای اسلامی روستا اطلاع رسانی‌های لازم به اهالی قله زو به منظور خودداری از صید پرندگان و شیوع آنفلو آنزای فوق حاد پرندگان انجام شد.
رئیس حفاظت محیط زیست کلات گفت:درنا‌ها بعد ازنمونه برداری توسط دامپزشکی شهرستان جهت آزمایش ویروس آنفلونزای پرندگان، به مرکز اداره انتقال که بعداز تیمار و بهبود شرایط جسمانی رهاسازی خواهند شد.
غلام زاده افزود: با توجه به آعازفصل بهارو مهاجرت پرندگان از زیستگاه‌های شهرستان لازم است با پرندگان مهاجر مهربان و از آزارو اذیت شان خود داری شود.
وی تصریح کرد:طبق قانون شکار و صید وزنده گیری پرندگان جرم بوده و پیگرد قضایی دارد.
گفتنی است:درنا پرنده‌ای باپاهای درازوگردن دراز، دم نسبتا کوتاه وسازگار با خشکی، منقار سخت و کشیده‌ای است که در مناطق باتلاقی، تالاب ها، مناطق چمنرارهای بدون درخت و کشتزار‌ها به سرمی برد ودر ایران هنگام مهاجرت به وفور دیده می‌شود. برای حفاظت از این پرنده اقدامات حفاظتی درمسیر مهاجرتش باید انجام شود.
انتهای پیام//ف. ج.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار