شهرکرد؛

ثبت نام ۴۷۰۸ داوطلب برای انتخابات شوراها در چهارمحال‌وبختیاری

۴ هزار و ۷۰۸ داوطلب برای رقابت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان چهارمحال و بختیاری نام نویسی کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری از پایان مهلت ثبت نام داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد و گفت: آمار نهایی نام نویسی داوطلبان در استان که اطلاعات آن‌ها در سامانه جامع انتخابات ثبت شد، ۴ هزار و ۷۰۸ نفر و حدود ۲ و نیم برابر دوره گذشته می‌باشد.

وی افزود: ثبت نام داوطلبان همزمان با سراسر کشور از روز دوشنبه ۳۰ اسفند ۹۵ در چهارمحال و بختیاری آغاز شد و تا آخرین ساعات شامگاه گذشته، یکشنبه ۶ فروردین ۹۶ در فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان ادامه داشت.

رئیس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از مجموع ثبت نام کنندگان برای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان، یک هزار و یک نفر برابر با ۲۱ و نیم درصد از این تعداد مربوط به حوزه‌های شهری و ۳ هزار و ۷۰۷ نفر معادل ۷۸ و نیم درصد مربوط به حوزه‌های روستایی است
.

مردانی همچنین گفت: نهایتاً
۴ هزار و ۵۰۷ نفر مرد و ۲۰۱ نفر زن در استان چهارمحال و بختیاری داوطلب رقابت در انتخابات شوراهای اسلامی شدند که تعداد داوطلبان مرد معادل ۹۶ درصد و داوطلبان زن معادل معادل چهار درصد از مجموع آمار ثبت نامی بود.

وی درخصوص ترکیب سنی داوطلبان ثبت نام شده نیز اظهار داشت: ۱۲ درصد زیر ۳۰ سال، ۲۰ درصد بین ۳۰ تا ۳۵ سال، ۱۸ درصد بین ۳۶ تا ۴۰ سال، ۱۶ درصد ۴۱ تا ۴۵ سال، ۱۳ درصد ۴۶ تا ۵۰ سال، ۷ و نیم درصد ۵۱ تا ۵۵ سال، ۵ و نیم درصد ۵۶ تا ۶۰ سال، ۳ درصد ۶۱ تا ۶۵ سال، یک و نیم درصد ۶۶ تا ۷۰ سال، ۷۳ صدم درصد ۷۱ تا ۷۵ سال و ۴۱ صدم درصد بالای ۷۵ سال سن دارند.
 
مردانی در مورد ترکیب تحصیلی این داوطلبان هم گفت: ۵۰ و هفت دهم درصد شرکت کنندگان زیر دیپلم (در روستاهای دارای زیر ۲۰ خانوار)، ۱۶ درصد دیپلم، ۶ و چهار دهم درصد کاردانی، بیست و  ۹۲ صدم درصد کارشناسی، چهار و ۹۹ صدم درصد کارشناسی ارشد، ۲۳ صدم درصد دکترا و ۵۶ صدم درصد دارای تحصیلات حوزوی هستند.
 
وی افزود: ۲۵۷ نفر معادل ۵ و نیم درصد از مجموع ثبت نام شدگان نیز دارای سایقه ایثارگری و ۸۲۶ نفر معادل ۱۸ و هفت دهم درصد دارای سابقه عضویت در دوره‌های گذشته شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌باشند.
 
مردانی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری دارای ۴۰ شهر و ۵۸۰ روستا می‌باشد که شهرهای شهرکرد و بروجن دارای شورای اسلامی ۷ نفره و مابقی ۵ نفره، و ۵۱ روستا از این تعداد دارای شورای اسلامی ۵ نفره و مابقی ۳ نفره است.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار، تعداد داوطلبان نام نویسی شده در شهرستان شهرکرد ۵۵۹ نفر، شهرستان اردل
۵۲۲ نفر، شهرستان بروجن ۴۱۹ نفر، شهرستان بن ۱۰۷ نفر، شهرستان سامان ۲۱۴ نفر، شهرستان فارسان ۲۵۵ نفر، شهرستان کوهرنگ ۸۰۵ نفر، شهرستان کیار ۳۸۳ نفر و شهرستان لردگان یک هزار و ۴۴۴ نفر می‌باشد.
 
به گفته مردانی؛ در حوزه انتخابیه شهر شهرکرد مرکز استان نیز ۱۴۹ داوطلب ثبت نام کردند.


انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، همزمان در سراسر کشور، روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۹۶ برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.