اصفهان؛

لزوم اهتمام جدی مسؤولان برای تحقق عملیاتی اقتصاد مقاومتی

فرماندار ویژه نجف‌آباد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال گفت: باید تمام مسؤولان در تحقق عملی و عملیاتی اقتصاد مقاومتی، در راستای تولید و اشتغال تلاش مضاعف داشته باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهانبه نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان نجف آباد، سهراب مظفرنجفی در نخستین جلسه شورای اداری این شهرستان ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید به تلاش برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تحقق عملی و عملیاتی «اقتصاد مقاومتی: تولید-اشتغال» در سال 1396 تأکید کرد.

وی در ادامه از همه دستگاه‌های دولتی خواست با ارائه اولویت‌های کاری و برنامه عملیاتی قابل اجرا در سال 1396 زمینه را برای رشد و توسعه همه جانبه کشور خصوصاً در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال فراهم آورند.

فرماندار نجف‌آباد با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال، جلوگیری از واردات کالاهای خارجی، احیای بخش‌های اقتصادی نیمه فعال و مبارزه با فساد اقتصادی از مهم‌ترین مسائل مطرح شده توسط ایشان بود که همه باید برای به ثمر نشستن آن با هم همدلی و وحدت داشته باشیم.

مظفرنجفی رشد اقتصاد در سال گذشته را از مهمترین تأکیدات و اولویت‌های دولت تدبیر و امید دانست و افزود: برای اجرایی شدن این مهم، باید راهکار و برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم که از جمله این راهکارها کاهش هزینه‌ها در انرژی، مصرف درست در مواد غذایی و دارو، استفاده از توان، استعدادها، ظرفیت‌ها و تولیدات داخل کشور و کاربردی کردن جلسات می‌تواند باشد.

وی به استعدادها و ظرفیت‌های بالای شهرستان  نجف‌آباد اشاره کرد و گفت: شناسایی و بررسی این ظرفیت‌ها و استفاده بهینه از آن‌ها می‌تواند در تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی: تولید-اشتغال» در بخش‌های مختلف مثمر ثمر باشد.

فرماندار نجف‌آباد در ادامه مطرح کرد: همه موظفیم با همدلی و تعامل و رفع مشکلات در بخش‌های اداری و دولتی روند چرخه تولید و اشتغال را در کشور تسهیل کنیم.

مظفرنجفی با اشاره به اینکه در هر انتخابات قبل از فرد منتخب، دشمنان به تعداد حضور و میزان مشارکت توجه می‌کنند، عنوان کرد: هر رأی در صندوق، مهر تائیدی بر نظام جمهوری اسلامی است، بنابراین وظیفه همگانی این است که زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شده و مشارکت افزایش یابد.

وی با تأکید بر اینکه وجود سلایق و تفکرات مختلف در همه جا طبیعی است، بیان داشت: بیش از 80 میلیون نفر جمعیت داریم که اختلاف سلیقه و گرایش طبیعی است، ولی مهم این است که افراد در چهارچوب نظام امکان حضور در رقابت سالم را داشته باشند.

فرماندار نجف آباد خاطرنشان کرد: باید از هرگونه استفاده از بیت‌المال به نفع یا زیان نامزدها در انتخابات جلوگیری شود و لازم است مجریان انتخابات در چهارچوب قانون برای برگزاری انتخاباتی پرشور، قانونمند و با مشارکت بالای مردم بکوشند.

مظفرنجفی احترام به مردم و رضایتمندی مردم را اولویت اصلی همه نهادهای اجرایی و انقلابی ذکر و تصریح کرد: ارزیاب اصلی هر دستگاه دولتی مردم هستند و اگر می‌خواهیم شعار سال را عملیاتی کنیم باید نظرات مردم را مورد ارزیابی قرار دهیم، احترام به مردم و رضایت‌مندی مردم اولویت دستگاه‌هاست و اگر این امر محقق شود شعار امسال محقق خواهد شد.

وی اجرای «اقتصاد مقاومتی: تولید-اشتغال» را تنها محدود به قوه مجریه ندانست و به مشارکت آحاد جامعه در تحقق این امر اشاره کرد و در این بین نقش روحانیون، آموزش و پرورش و سازمان‌های مردم نهاد را بسیار پر رنگ و تاثیرگذار دانست.

فرماندار نجف‌آباد ابراز کرد: تکریم ارباب رجوع از سیاست‌های اصلی دولت تدبیر و امید است و خدمت رسانی به مردم باید شفاف و دقیق باشد زیرا تأخیر در اجرای کار اداری ارباب رجوع باعث نارضایتی آن‌ها می شود؛ در تعالیم و آموزه‌های دینی به تکریم ارباب رجوع تأکید فراوانی شده است، بنابراین مدیران و کارمندان ادارات باید با این تعالیم آشنا شوند.

مظفرنجفی در پایان بر حضور به موقع مسؤولان ادارات در جلسات اشاره و تأکید کرد: در سال جدید مسؤول هر اداره باید در موعد مقرر در جلسات حضور یابد و هیچ عذری در این رابطه پذیرفته نیست.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار