مراقب سرطان در دید و بازدید‌های نوروزی باشید

در اثر مصرف آجیل‌های مانده و خراب شیوع سرطان کبد در افراد در اثر تجمع چربی اشباع در کبد افزایش می‌یابد و سرطان کبد در کمین افراد مصرف کننده آجیل ناسالم است.

مراقب سرطان در دید و بازدید‌های نوروزی باشیدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کبد یکی از ارگان‌های مهم بدن است که با سرطانی شدن آن مشکلات زیادی را برای افراد به وجود می‌آورد.

زمانی که آجیل را در مکانی مرطوب و دور از نور خورشید نگهداری می‌کنید در زمان طولانی یک قارچ در آجیل رشد می‌کند که سبب ایجاد سرطان کبد می‌شود.

آجیل استعداد خوبی در زمینه آلودگی به سم‌های مختلفی از جمله آفلاتوکسین دارد و به همین دلیل افراد قبل از خریدن باید مراقب چنین خشکباری باشند.

این سم بیشتر در آجیل‌هایی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شوند می‌تواند بیشتر نفوذ پیدا کرده که متأسفانه باید بگوییم که این عامل سرطان کبد به صورت نامحسوس در کبد افراد مصرف‌کننده ایجاد می‌شود. 

خشکبار نسبت به انواع آفت‌های محل نگهداری‌ خود و به خصوص کپک‌ها حساس بوده و در صورتی که در شرایط نامناسبی نگهداری شوند به سرعت آلوده شده و به دلیل سرطان‌زا بودن آنها از مصرفشان باید به طور جدی خودداری شود.

آجیل و خشکبار دارای انرژی زیاد و چربی اشباع شده است و همین امر سبب بروز سرطان کبد در افراد در صورت موجود کپک و سموم مختلف اثرگذار می‌شود.

اگر از آجیل مدت زمان طولانی دریک نقطه تاریک و مرطوب نگهداری کنید باعث تولید قارچ می‌شود و این قارچ ایجاد سرطان کبد می‌کند و به طور کلی ارتباط بین هپاتیت‌های ویروسی با سرطان کبد ثابت شده است.

راه‌های تشخیص آجیل سالم
خوردن آجیل یکی از راه‌های امتحان سالم بودن آن است که متاسفانه برخی افراد سودجو با افزودن مقداری ادویه، آبلیمو و مواد افزودنی دیگر مانع از تشخیص سالم بودن خشکبار برای خریداران می‌شوند.

به طور کلی آجیل هایی که طعم کهنگی می‌دهند و یا ترشیدگی می‌دهند و همچنین رطوبت بر روی آن‌ها وجود دارد می‌تواند هشداری برای سلامت آن خشکبار باشد.

دانه‌های آجیل را با دقت نگاه کنید
خریداران آجیل باید با دقت آنها را ملاحظه کنند و یک دانه از آن را به طور تصادفی برداشته و از وسط آن را نصف کنید اگر سوراخ، کپک زدگی و یا لکه‌های قهوه‌ای رنگ بر روی سطح آن وجود داشت دلیلی محکم بر فاسد بودن آن اجیل است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.