اردبیل؛

شهرستان نمین در اختصاص بودجه طرح های اقتصادی رتبه اول را دارد

فرماندار شهرستان نمین گفت: با اختصاص 81 میلیارد تومان اعتبار، شهرستان نمین در سال گذشته بیش از 45 درصد بودجه طرح‌های اقتصادی را به خود اختصاص داده و دارای رتبه اول در بین سایر شهرستان‌های استان می‌باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرهاد عبدالعلی پور افزود: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، شهرستان نمین با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از دولت گذشته و بهره‌برداری از سایر پروژه‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی، توانسته است جهت‌گیری مثبتی را در راستای اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل داشته باشد و به سوی اقتصادی شدن گام برداشته و سعی دارد جایگاه شهر صنعتی استان اردبیل را به خود اختصاص دهد.

وی بیان کرد: در سال گذشته با بهره برداری چندین پروژه صنعتی، خدماتی و تولیدی در شهرستان نمین علاوه بر تثبیت موقعیت‌های شغلی متعدد، برای بیش از 700 نفر فرصت اشتغال جدید ایجاد شده است.

فرماندار نمین گفت: امید است در سال جدید که به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است، با بهره‌برداری از چندین پروژه بتوان فرصت شغلی بیشتری را برای جوانان ایجاد کرد.

عبدالعلی پور تصریح کرد: احداث و افتتاح پروژه‌های صنعتی مانند نیروگاه خورشیدی آفتاب پیله‌رود به عنوان بزرگترین نیروگاه تولید برق با انرژی خورشیدی، مجتمع آب‌رسانی امام حسن (ع) با هدف آبرسانی به بیش از 30 روستا با هزینه‌ بالغ بر 9 میلیارد تومان، تولید شمش طلا و احداث شهرک جدید آرتا انرژی با سرمایه‌گذاری 50 میلیون یورو و احداث مینی پالایشگاه پتروساین و نساجی ستاره از جمله این طرح هاست.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی نمین به عنوان پیشران ترقی کشور و استان اردبیل در حال جاده‌سازی و شروع احداث راه دسترسی و تجهیز کارگاه است که بدین منظور تاکنون بیش از 10 میلیارد تومان هزینه شده است .

فرماندار نمین گفت: با اختصاص بیش از 100 میلیون تومان اعتبار جهت مطالعه و تحقیقات میدانی برای شروع پارک جنگلی بعد از روستای آرپا‌تپه تا تله کابین در مساحت بالغ بر 230 هکتار با امکانات رفاهی و گردشگری، شهرستان نمین بزودی در راستای جذب گردشگر سهم بالایی را در بین شهرستان‌های استان اردبیل ایفا خواهد کرد.

عبدالعلی پور بیان کرد: پیگیری ایجاد شهر جهانی گلیم عنبران از دیگر برنامه هاست.

وی افزود: فاز اول پارک بابونه که بیش از 500 میلیون تومان برای آن هزینه شده، افتتاح گردیده است و نمایشگاهی نیز جهت معرفی صنایع دستی و عرضه مستقیم برای گردشگران در محل پارک بابونه شهرستان نمین احداث خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار