یزد؛

ثبت نام ۳۸۰۰ نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستای یزد

۳۸۰۰ نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستای یزد ثبت نام کردند که به نسبت سال قبل ۱۲ در صد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: از ۳۰ اسفند کار ثبت نام داوطلبان انتخابات در تمام فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها شروع شد و ساعت ۲۴ دیشب به پایان رسید.

محمدعلی طالبی با بیان اینکه ثبت نام داوطلبان در استان یزد از لحاظ تعداد رکورد زد، گفت: در مجموع ۳۸۰۰ نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای یزد ثبت‌نام کردند که ۱۰۳۹ نفر داوطلبان شوراهای شهر و دو هزار و ۷۶۱ نفر شوراهای اسلامی روستا‌ها بودند.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، از مجموع شرکت کنندگان در انتخابات پنجمین دوره انتخابات شورهای اسلامی شهر و روستای یزد، ۲۵۴ نفر خانم و ۳۵۴۶ نفر آقا بودند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به اینکه یک هزار و ۳۳۳ نفر در کل استان یزد به عنوان اعضای اصلی شورا‌ها انتخاب می‌شوند، گفت: در کل استان یزد یک شورای شهر ۱۱ نفره، سه شورای شهر ۷ نفره و ۱۷ شورای شهر ۵ نفره و همچنین ۲۱ شورای روستای ۵ نفره و ۳۸۱ شورای اسلامی سه نفره در روستاهای یزد داریم.

وی گفت: استعلام از مراجع قانونی در ارتباط با صلاحیت ثبت نام شدگان بلافاصله پس از پایان هر روز ثبت نام انجام می‌شد و مراجع قانونی هم ۱۰ روز فرصت اعلام نظر در این باره دارند.

طالبی خاطرنشان کرد: از ۲۴ فروردین امسال اسامی به هیئت نظارت شهرستان اعلام می‌شود و هیئت‌های نظارت به مدت هفت روز در ارتباط با بررسی تایید صلاحیت داوطلبان فرصت دارند.

معاون استاندار یزد خاطرنشان کرد: آن دسته از افرادی که صلاحیتشان در هیئت‌های اجرایی رد شود، به صورت قطعی رد شده‌اند و هیئت نظارت نمی‌تواند آن‌ها را تایید کند، اما صلاحیت افرادی که در هیئت اجرایی تایید می‌شوند در هیئت نظارت هم بررسی می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد خاطرنشان کرد: آن دسته از افرادی که نسبت به روند بررسی صلاحیت هیئت نظارت یا هیئت اجرایی شکایت دارند می‌توانند از سوم تا ششم اردیبهشت شکایت خود را اعلام کنند.

وی تاکید کرد: با ارزیابی اولیه صورت گرفته، قطعا استان یزد یکی از استان‌های برتر کشور در بحث ثبت نام است که نتایج آن از طریق ستاد انتخابات کشور اعلام می‌شود.

طالبی در ارتباط با برگزاری انتخابات مکانیزه خاطرنشان کرد: با شورای هیئت عالی نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستا توافق صورت گرفته که در تعدادی از شعب اخذ رای استان یزد، انتخابات به صورت تمام مکانیزه انجام شود.

معاون استاندار یزد گفت: با این وجود به لحاظ مکانیزه شدن انتخابات، غیر از پر کردن برگ رای، تمام روند انتخابات در استان یزد به صورت الکترونیکی و مکانیزه انجام می‌شود.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار