تئاتر ایران در مهرماه95؛

نمایشی که رکورد شکست و گیشه را منفجر کرد

نمایش «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» با کارگردانی همایون غنی‌زاده از 25 مهرماه 95 در تالار وحدت روی صحنه رفت و رکورد فروش تاریخ تئاتر ایران را شکست.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تئاتر یا نمایش شاخه‌ای از هنرهای نمایشی است که به بازنمودن داستان‌ها برابر تماشاگران می‌پردازد.هنری در لحظه و اثر گذار است که واقعیات جامعه را به شیوه نمایشی بیان می کند.تئاتر کشور ما در سال 95 اتفاقات زیادی را پشت سر گذاشت و تحول زیادی پیدا کرد.مردم نسبت به قبل با تئاتر آشتی کردند چراکه ریشه در عقاید و باور مردم داشت اما در زمان حال به شیوه‌ای مدرن در مقابل دیدگان تماشاگران قرار می‌گیرد.

در این گزارش به تحولات متفاوت مهرماه می‌پردازیم:


رکوردشکنی تاریخی «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» 

استقبال مخاطبان تئاتر از نمایش «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» با کارگردانی همایون غنی‌زاده که از 25 مهرماه 95 در تالار وحدت روی صحنه رفت، و شکستن رکورد فروش تاریخ تئاتر ایران توسط این نمایش بی‌شک یکی از اتفاق‌های قابل توجه تئاتر در سال گذشته بوده است. اتفاقی که نشان از جدی‌تر شدن و بالا رفتن جایگاه تئاتر در نگاه و زندگی خانواده‌های ایرانی دارد.

نمایش «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» با کارگردانی همایون غنی‌زاده و نقش‌آفرینی ویشکا آسایش، سجاد افشاریان، بابک حمیدیان، سیامک صفری و داریوش موفق در حالی با عبور از مرز دو میلیارد تومان رکورد فروش تاریخ تئاتر ایران را شکست که این رکورد تا پیش از این در اختیار نمایش «آمدیم نبودید رفتیم» با کارگردانی رضا حداد بود.

اگرچه با بررسی میزان فروش دیگر آثار همایون غنی‌زاده به این نتیجه می‌رسیم که عموماً نمایش‌های این کارگردان پیشکسوت از فروش خوبی در سالن تالار وحدت برخوردار بوده است، اما فروش جدیدترین اثر این کارگردان رکورد نمایش‌های پیشین خود او را نیز شکسته است.

بر اساس آمار و ارقام ارائه شده در این گزارش می‌توان نتیجه گرفت که از میان نمایش‌های پرمخاطب در طول دوسال گذشته نمایش «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» فروش بیشتری داشته است و تالار وحدت طبق آمار اداره کل هنرهای نمایشی از شلوغ‌ترین سالن‌های نمایشی بوده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.