یاسوج؛

اختصاص اعتبار به بافت تاریخی بلادشاپور کهگیلویه

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال به بافت تاریخی بلادشاپور کهگیلویه اعتبارات خوبی داده می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ موسی خادمی در سومین روز جشن نوروزگاه در بلادشاپور شهر دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد را دارای ظرفیت های فراوانی در صنایع دستی و گردشگری برشمرد و گفت: این ظرفیت های عظیم می تواند در جذب گردشگران داخلی و خارجی موثر باشد. 

وی با بیان اینکه بلاد شاپور کهگیلویه یکی از میراث های ماندگار و آثار برجسته تاریخی استان و جنوب کشور است افزود:به دلیل کمبود اعتبار آن گونه که باید و شاید این اثر تاریخی ماندگار مورد توجه قرار نگرفت.

استاندار گفت: در سال 96 در نظر داریم اعتبارات خوبی به این بافت تاریخی اختصاص دهیم و در خور شان و منزلت این بنای منحصر به فرد اقداماتی انجام دهیم.

موسی خادمی جشن نوروز را جشن همدلی و اتحاد و همبستگی همه اقوام و گروه ها خواند و افزود: اینگونه جشن ها می تواند شور و نشاط اجتماعی و امید بین مردم ایجاد کند.

وی ادامه داد: چنین جشن هایی در معرفی آداب، رسوم و مهمان نوازی مردم کهگیلویه و بویراحمد به گردشگران نقش زیادی دارد.

استاندار نوروز را میراث ماندگار ایرانیان دانست که در فرهنگ این میراث بزرگ آداب و رسومی مانند سفره هفت سین، خانه تکانی، دید و بازدید و ده ها رسم و آیین ارزشمند وجود دارد.

خادمی از مسئولان خواست که بیش از پیش به فرهنگ، آئین و سنن توجه کنند و برای معرفی این میراث ارزشمند به داخل و خارج کشور از هیچ کوششی دریغ نورزند.

وی آداب و رسوم محلی مردم استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد را در میان اقوام ایرانی بی نظیر دانست و ادامه داد: همه دستگاه های فرهنگی به ویژه میرث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موظفند که این ظرفیت ها را از هر طریق ممکن به کشور و حتی جهان معرفی کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی و بافت های تاریخی امروزه جزو سرمایه گذاری های پایدار و ارزشمند است و باید تلاش شود که از این طریق توریست ها و گردشگران داخلی و خارجی جذب شوند.

سید موسی خادمی برگزاری اینگونه جشنها و برنامه ها در جای جای استان و شهرستان های مختلف و حتی شرکت در جشنواره های ملی و بین المللی را  خواستار شد و افزود: این بهترین راهبرد و استراتژی برای معرفی این میراث و ذخایر ارزشمند و منحصر به فرد استان است.



انتهای پیام/ش
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.