قم؛

آیت الله یزدی: ساخت مراکز اقامتی در قم مورد توجه قرار گیرد

رئیس جامعه مدرسین حوزه بر ضرورت توجه به مسایل فرهنگی و دینی ،رفاه مردم و نگاه آینده نگر در برنامه ها و فعالیت های شهرداری تاکید کرد

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله محمد یزدی ظهر امروز در دیدار شهردار و مدیران شهری قم، ضمن تبریک سال جدید و تقدیر از اقدامات شهرداری در سال 95 اظهار کرد: بدهی‌های در روند کارها بسیار اثرگذار است و اینکه بخش عمده آن‌ها تسویه شده مایه خوشحالی است.

وی ابراز امیدواری کرد: در سالی که در پیش است از خداوند می‌خواهیم که توانی به خادمان مردم بدهد که اقداماتی که در بین مردم اهمیت ویژه دارد را بیش از پیش با قوت ادامه دهد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شعار سال 96 بیان کرد: امیدواریم شهرداری در حد توان در زمینه تقویت اشتغال و تولید در کشور گام برداشته و بخش عمده مشکلات این بخش را رفع کند.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های رفاه جامعه وضعیت سفرها در کشور است گفت: در اقداماتی که شهرداری انجام می‌دهد نگاه بر این باشد که تسهیلات بهتری برای مسافرین فراهم شود و زمینه‌ای تأمین شود که مسافرینی که به قم وارد می‌شوند بتوانند به راحتی دو یا سه روز در این شهر اقامت با آرامش و آسایش داشته باشند.

آیت‌الله یزدی الگوبرداری از خراسان رضوی در ارائه تسهیلات و خدمات اقامتی را مورد توجه قرار داد و افزود: شرایطی فراهم کنید که مردم مجبور نباشند که در چادر اقامت کنند و اینقدر فضای اقامتی وجود داشته باشد که مردم نیز قدرت انتخاب داشته باشند.

وی با تاکید بر کمبودهایی که در قم در خصوص مراکز اقامتی و اسکان وجود دارد گفت: ساختن مسجد، حسینیه و مدرسه علمیه در جای خود بسیار مهم است اما باید همراه با آن به ساخت مراکز اقامتی برای رفاه زائرین توجه داشت؛ شاید فراهم کردن امکانات برای زائرین اولویت داشته باشد چراکه طلبه بالاخره فضای اسکان دارد اما این زائرین هستند که در حد دو سه روز برای زیارت در شهر باید بتوانند با آسایش و آرامش نیازمندی‌های خود را رفع کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آینده نگری در پروژه‌های عمرانی را امری ضروری عنوان کرد و گفت: در پروژه‌ها بیشتر از متخصصان و کارشناسان امر استفاده کنید و طوری حرکت کنید که پنج سال آینده مجدد مشکل ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه شهر قم در ایام خاص شهر قم وضعیت متفاوتی پیدا می‌کند افزود: به همین خاطر تمام امکانات شهری از حوزه گرفته تا خود مردم نیز متأثر از این مساله خواهند بود.

آیت‌الله یزدی جایگاه خدمت در نظام اسلامی را مورد توجه و تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی هر نوع خدمتی به مردم کشور انجام گرفته و به حاکمیت مرتبط باشد به حساب اسلام و انقلاب گذاشته می‌شود.

وی در پایان با اشاره به خدمات و فعالیت‌های شهرداری‌ها در کشور اذعان کرد: شهرداری درست است که نهادی مردمی است اما دولت هم باید کمک باشد تا بتوان با شرایط بهتری شهرها را اداره کرد.

 
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.