آلمان بار دیگر دسترسی به خبرنگار بازداشت‌شده در ترکیه را خواستار شد

آلمان اعلام کرد به درخواست برای فراهم شدن امکان دسترسی به یک خبرنگار آلمانی ترک‌تبار که در استانبول در بازداشت است، ادامه خواهد داد.

آلمان مجددا دسترسی به خبرنگار بازداشت‌شده در ترکیه را خواستار شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از آسوشیتدپرس ، آلمان اعلام کرد به درخواست برای فراهم شدن امکان  دسترسی به یک خبرنگار آلمانی ترک‌تبار که از ماه ژانویه به اتهام تبلیغات تروریستی و فتنه‌انگیزی در استانبول در بازداشت است، ادامه خواهد داد.

«مارتین شیفر»، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان، در گفتگو با خبرنگاران در پایتخت این کشور اعلام کرد: «همه افراد دخیل، از جمله در ترکیه، می دانند که پرونده نمادین "دنیز یوجل" اهمیت نمادین و سیاسی زیادی برای روابط ترکیه-آلمان دارد.»  وی اذعان کرد از آن جایی که یوجل همچنین شهروند ترکیه است، آنکارا وظیفه ندارد امکان دسترسی کنسولی آلمان را به وی فراهم کند.

شیفر  در عین حال خاطرنشان کرد نخست وزیر ترکیه گفته بود دیپلمات های آلمانی اجازه خواهند داشت با وی ملاقات کنند. وی افزود: «ما از مطالبه آنچه که به ما وعده داده شده است، دست نخواهیم کشید؛ اما، ترکیه یک کشور مستقل است که، چه ما دوست داشته باشیم چه نه، حق دارد امکان این را فراهم کند یا نکند.» 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار