تبریز؛

16هزار اثر موزه کاریکاتور تبریز میزبان گردشگران نوروزی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: موزه کارتون تبریز با 16 هزار اثر برجسته کارتونی در ایام نوروز پذیرای گردشگران و میهمانان نوروزی است.

16هزار اثر موزه کاریکاتور تبریز میزبان گردشگران نوروزی
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ محمد محمدپور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این موزه تا دهم فروردین همه روزه پذیرای میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی است.‌وی با بیان اینکه این موزه تنها موزه تخصصی کارتون آسیا و جزو سه موزه بزرگ کارتون جهان محسوب می‌شود، اظهار کرد: این موزه در ایام عید از ساعت ١١ صبح تا ١٧ عصر با برنامه‌های متنوع مانند اجرای زنده کاریکاتور چهره از میهمانان، پذیرای گردشگران است.

وی یادآوری کرد: دو گالری ثابت از آثار اصل بزرگترین کارتونیست‌های جهان، گالری متغیر و ویترین‌های متنوع این موزه در ساختمان خانه هنر تبریز که قدمت آن به سال ١٣١٨ می‌رسد، واقع است.

محمدپور، ادامه داد: در موزه کارتون تبریز ١٦ هزار اثر برجسته از استادان و کارتونیست‌های مشهور جهان نگهداری می‌شود‌.

وی گفت: این بنای تاریخی با مجسمه‌های کارتونی و فضایی که در آن اطلاعات لازم ارائه می‌شود از جذابیت‌های گردشگری آذربایان شرقی به شمار می‌رود.

محمدپور افزود: بیش از یک هزار آلبوم در کتابخانه موزه به همراه آرشیو نشریات تاریخی و خارجی موجود بوده که مورد استفاده عموم است.

موزه کارتون تبریز در ساختمان قدیمی کتابخانه ملی تبریز در سال 1385 تاسیس شد؛ این بنای قدیمی پشت باغ تاریخی گلستان تبریز واقع شده است‌.

انتها ی پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.