مشروح سخنرانی بنیامین نتانیاهو در نشست سالیانه آیپک

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز از طریق ویدئو کنفرانس در نشست سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل سخنرانی کرد.

مشروح سخنرانی نتانیاهو در نشست سالیانه آیپکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، امروز (دوشنبه)، از طریق ویدئو کنفرانس و از سرزمین‌های اشغالی، در نشست سالانه «کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل» (آیپک)، سخنرانی کرد. 
 
بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود گفت: من از رهبری دو حزبی کنگره آمریکا و بسیاری از اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا که (به این کنفرانس) آمده‌اند تا حمایت خود را از ائتلاف بزرگ آمریکا و اسرائیل نشان دهند، تشکر می‌کنم. من قبلا هم گفته ام و دوباره می گویم، اسرائیل هیچ دوستی بهتر از آمریکا ندارد و آمریکا هیچ دوستی بهتر از اسرائیل ندارد. برای امنیت هم اسرائیل و هم آمریکا، ما باید اطمینان حاصل کنیم که نیروهای اسلام شبه نظامی شکست داده می شوند. ما به آنها اجازه نخواهیم داد تا بشریت را از وعده آینده ای روشن دور کنند و به بدبختی و فلاکت مسیری تاریک بکشانند. 

وی افزود:  من مطمئن هستم که آمریکا و اسرائیل شانه به شانه یکدیگر خواهند ایستاد تا مطمئن شوند پیروزی نور بر تاریکی و پیروزی امید بر ناامیدی اتفاق می افتد. معنای این اتفاق این است که برای همیشه جلوی دستیابی ایران را به تسلیحات اتمی بگیریم. این سیاست ماست و همیشه سیاست ما خواهد بود.

نتانیاهو در ادامه سخنرانی خود در نشست آیپک، با تکرار یاوه‌گویی‌های همیشگی خود، مدعی شد: شراکت ما (شراکت اسرائیل و آمریکا) به این معناست که همچنین با تجاوزات ایران در منطقه و تروریسم ایران در سراسر جهان مقابله کنیم. این (شراکت) بدان معناست که داعش را به طور کامل -و نه تا حدودی- شکست دهیم. این بدان معناست که با میانه روهای منطقه ائتلاف ایجاد کنیم. آن میانه روهایی که دنبال ایجاد آینده ای بهتر هستند و از مدرنیته و صلح استقبال می کنند. در این نبرد میان مدرنیته و قرون وسطایی، کشورهای بیشتری در منطقه و خارج از منطقه و در سراسر جهان متوجه می شوند که اسرائیل در کنار آنهاست؛ و هر جا که تروریسم مردمان بیگناه را تهدید می کند، اسرائیل با توانمندی های بی بدیل اطلاعاتی و ضدتروریسم در آنجاست!

وی افزود: «اسرائیل به سرعت به قدرتی جهانی در عرصه فناوری تبدیل می شود و ما به این مسئله بسیار افتخار می کنیم. البته اسرائیل نمی توانست بدون حمایت خلل‌ناپذیر آمریکا، "کشوری" باشد که اکنون هست. من مطمئن هستم ائتلاف ما در سال‌های آینده حتی قویتر هم خواهد شد. من ماه گذشته دیدار به طور خاص گرم با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، داشتم. من می خواهم از رئیس جمهور آمریکا برای حمایت قوی وی از اسرائیل تشکر کنم. من می خواهم از "مایک پنس"، معاون رئیس جمهور آمریکا، برای حرفهای گرم او در حمایت از اسرائیل تشکر کنم.»

نتانیاهو گفت: دولت آمریکا تعهد خود را به اسرائیل نشان داده است و این کار را با تبدیل حرف‌ها و وعده هایش به سیاست خود، انجام داده است. شما بازتاب آن را در حرف‌های "هیلی"، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، دیده‌اید که از آنچه برای اسرائیل و حقیقت درست است، دفاع می کند. شما این مسئله را در درخواست رئیس جمهور ترامپ برای بودجه شاهدید. او کمک‌های نظامی به اسرائیل را به طور کامل درخواست می کند؛ این در حالی است که لایحه بودجه با صرفه‌جویی‌ها برنامه‌ریزی شده است و ما از این بابت قدردان هستیم. در اسرائیل ما عمیقا از حمایت سخاوتمندانه رئیس جمهور، کنگره و مردم آمریکا از اسرائیل تشکر می کنیم. ما می دانیم، همانطور که شما می دانید، که این حمایت سرمایه‌گذاری در امنیت و آینده مشترک ماست؛ زیرا، ما با دشمنان یکسانی روبرو هستیم و از ارزش‌های یکسانی دفاع می کنیم، از جمله جوامع آزاد ما، احترام به حکومت قانون و آزادی بسیاری که از آنها حراست می کنیم؛ این‌ها چیزهایی هستند که آمریکاییها و اسرائیلی‌ها را با یکدیگر متحد کرده است و البته تلاش برای صلح نیز همین طور است.

وی در اظهاراتی مضحک، افزود: «دست اسرائیل و دست من برای صلح به سوی همه همسایگانمان دراز است. ما به کودکانمان درس صلح می دهیم. اکنون زمان آن است که مقامات فلسطینی نیز همین کار را بکنند. آنها باید آموزش تنفر را به کودکان خود متوقف کنند. آنها باید دادن پول به تروریست‌ها را متوقف کنند. آنها باید انکار "مشروعیت" و تاریخ ما را متوقف کنند. بالاتر از همه این‌ها، باید یک بار برای همیشه کشور یهودی را به رسمیت بشناسند. اسرائیل متعهد است با رئیس جمهور ترامپ برای پیشبرد صلح با فلسطینیان و با همه همسایگان اسرائیل همکاری کند. من معتقدم خطرات مشترکی که اسرائیل و بسیاری از همسایگان عرب ما با آن روبرو هستند، اکنون فرصتی نادر ارائه می کند تا پل‌هایی را به سوی آینده‌ای بهتر بسازیم؛ آینده ای که شکوفاتر، امن تر و با صلح بیشتری است. برای رسیدن به چنین آینده‌ای، اسرائیل همیشه حواسش جمع است و هرگز درباره امنیت خود مصالحه نمی کند و همیشه آمده ایم از خودمان دفاع کنیم.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پایان، گفت: «دوستان من، آیپک همیشه شریکی حیاتی برای تقویت ائتلاف میان کشورهای ما و ایجاد حمایت دو حزبی گسترده از اسرائیل، بوده و خواهد بود. آیپک کمک می کند تا مطمئن شویم ائتلاف ما در طول زمان پایدار می‌ماند. تعهد شما به اسرائیل، شما را به بخشی از تولد دوباره ملت یهود و تجدید حاکمیت یهودی در وطن اجدادی ما، تبدیل می کند. ما از شما برای کمک به تضمین آینده تنها کشور یهودی تشکر می کنیم.» 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار