۱۰۸۶ نفرداوطلب شوراهای اسلامی میاندوآب شدند

معاون استاندار و فرماندارشهرستان میاندوآب گفت: ۱۰۸۶ نفرداوطلب عضویت در شوراهای شهر وروستائی شهرستان شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ناصر امیری معاون استاندار و فرماندار شهرستان میاندوآب با حضور در جمع اصحاب رسانه ضمن تقدیر از خبرنگاران ومردم فهیم شهرستان آمار نهائی داوطلبین عضویت در شوراهای شهر وروستائی شهرستان میاندوآب را اعلام نمود.
بر اساس برنامه زمانبندی انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با استناد قانونی تبصره ۱ ماده ۴۵ قانون از تاریخ ۳۰ / ۱۲ / ۹۵ الی ساعت ۱۲ شب مورخه ۶ / ۱ / ۹۶ ثبت نام از داوطلبین شوراهای اسلامی شهر و روستا در محل ستاد انتخابات فرمانداری و بخشهای تابع با حضور گسترده داوطلبین بعمل آمد بر خود وظیفه می‌دانم صمیمانه از مردم شریف و همیشه در صحنه و در یک کلام صاحبان اصلی انقلاب تشکر و قدر دانی نمایم، افتخار می‌کنم از اینکه در خدمتگذاری مردمی هستم که، بخاطر رشد وعمران و آبادانی شهر و روستا بعنوان یاری دهندگان دولت با آگاهی تمام در این امر خطیر حضور پیدا کردند، از خداوند منان موفقیت روز افزون همه عزیزان را خواهانم و از همه مردم شریف دعوت می‌کنم همسان با ثبت نام کنندگان گرامی با حضور گسترده خود در پای صندوقهای رای در ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری با انتخاب آگاهانه خود به دنیا ثابت کنیم که از آن این نظام و مملکت هستیم و خواهیم بود. ویقینا حضور گسترده در انتخابات پیش روی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا پاسخی خواهد بود به دسیسه و نقشه‌های دشمنان نظام وانقلاب.

در بخش شهری: از اولین ساعت روز ثبت نام یعنی ۳۰ / ۱۲ / ۹۵ تا ساعت ۲۴ روز ۶ / ۱ / ۹۶ تعداد ۱۳۱ نفر در شهر میاندوآب وتعداد ۱۲ نفر در شهر باروق و تعداد ۱۶ نفر د. شهر چهار برج ثبت نام نمودنددر بخش روستائی:تعداد داوطلبین ثبت نام کننده در بخش مرکزی ۵۹۱ نفر، تعداد ۱۰۵ نفر در بخش مرحمت آباد و تعداد ۲۳۱ نفر در بخش باروق ثبت نام نمودندو در مجموع از سه شهر میاندوآب، باروق و چهاربرج تعداد ۱۵۹ نفرو در روستاهای سه بخش تعداد ۹۲۷ نفر مجموع کل ثبت نام کنندگان شهری و روستایی تعداد ۱۰۸۶ نفر که از این تعداد ۳۱ نفر داوطلب زن از شهر و روستا که در طول ۴ دور ه. انتخابات شوراهای گزشته بی سابقه است که خانم‌ها از روستا‌ها برای داوطلبی ثبت نام نموده اند از این تعداد ۱۵ نفر داوطلب از روستا‌ها و تعداد ۱۶ نفر از شهر‌ها و همچنینی تعداد ۴ نفر از علمای بزرگوار نیز برای داوطلبی از شهر میاندوآب ثبت نام نموده اندترکیب سنی داوطلبین شهری بین ۳۰ تا ۴۰ سال استدر بین ثبت نام کنندگان تعداد ۹۶ نفر با مدرک لیسانس البته نصف بیشتر از این تعداد دانشجوی کارشناسی ارشد بودند تعداد ۴۰ نفر فوق لیسانس، تعداد ۳ نفر دارای مدرک دکتری. تعداد ۴ نفر حوزوی، ۵ نفر فوق دیپلم و ۱۱ نفر دیپلم ثبت نام کنندگان فوق دیپلم و دیپلم در ادوار گذ شته در شورای شهر چهربرج و باروق شورا بودند که توانستند برابر قانون ثبت نام کنند. از مجموع ثبت نام کنندگان شهری تعداد ۳۵ نفر سابقه عضویت در شوراهای ادوار گذشته سابقه داشتند. ثبت نام از داوطلبین در دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا بخصوص در روستا‌ها چمشگیر و قابل توجه بود در دوره چهارم در بخش مرکزی تعداد ۵۶ روستا دارای شورا که در دوره پنجم انشاءالله تعداد ۹۰ روستا داری شورا خواهند بود. همچنین در بخش باروق تعداد ۲۹ روستا دارای شورا بود که در این دوره ۴۰ روستا و در بخش مرحمت آباد از ۱۴ روستا ۱۲ روستا شورا داشت که در این دوره ۱۴ روستا تکمیل و داترای شورا خواهند بود. از تعداد ثبت نام کنندگان شهری تعداد ۳ نفر، ۲ نفر مرد و ۱ نفر زن کتبا انصراف خود را اعلام نمودند که این موضوع بیانگر احساس مسئولیت مردم فهیم شهرستان است که می‌خواهند امورات خود را بدست خود و در عمران و آبادی روستاهای خود سهیم باشند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.