سردار محمد شرفی؛

امنيت پايه و اساس همه فعاليت های اجتماعی و اقتصادی است

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: نتيجه اقدامات پليس بايد در حوزه های پيشگيری انتظامی و اجتماعی و در راستای ايجاد نظم، امنيت و آرامش برای شهروندان باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ به نقل از پايگاه خبری پليس ، سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا با حضور در هیجدهمین جلسه قرارگاه نوروزی آذربایجان غربی، ضمن تبريک سال جديد و قدردانی از اقدامات و زحمات بي دريغ مجموعه فرماندهی انتظامی استان در برقراری نظم و امنيت اجتماعی، انتظامی و ترافيکی گفت: امنيت پايه و اساس همه فعاليت های اجتماعی و اقتصادی است.

وی با تأکيد بر استمرار و تداوم فعاليت ها در ایام تعطیلات نوروزی و طول سال، وجود امنيت و بالا بودن احساس امنيت در استان را يکی از شاخص های مهم و برجسته آذربایجان غربی معرفی کرد و افزود: وجود اين امنيت و آرامش حاکم بر استان، ماحصل زحمات همه دست اندرکاران حوزه امنيتی و انتظامی است که بدون منت و هيچ چشم داشتی به خوبی توانسته اند ايفای نقش کنند و موجب خرسندی و رضايتمندی مردم، ميهمانان و مسافران نوروزی شوند.

رئيس پلیس پیشگیری ناجا با تأکيد بر تعامل، همکاری و پيروی از منويات مقام معظم رهبری خصوصا در حوزه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تصریح کرد: اغلب جرايم ريشه در نا آگاهي مردم دارد كه بدون شك با آموزش و اطلاع رساني به موقع و ارتقاء آگاهي علمي شهروندان در سايه پليس اجتماع محور می توان در پيشگيری از وقوع جرايم و كاهش آسيب ها و ناهنجاری هاي اجتماعی اقدامات ارزنده ای انجام داد.

شرفی در ادامه با اشاره به نقش جامعه ‌محوری پليس، خاطرنشان كرد: نتيجه اقدامات پليس بايد در حوزه های پيشگيری انتظامی و اجتماعی و در راستای ايجاد نظم، امنيت و آرامش برای شهروندان باشد.

وی، انضباط اجتماعی، اخلاق حرفه ای، مهارت شغلی، ارائه خدمات انتظامی و رعايت حقوق شهروندی را از اولويت برنامه‌های نيروی انتظامي در رويكرد جامعه محوری دانست و گفت: پليس بايد در مقام مجری قانون با اقتدار توأم با رأفت انجام وظيفه كند.

این مقام ارشد انتظامی، به ميزان و نقش مردم در ايجاد امنيت عمومی اشاره کرد و گفت: به اعتقاد ما ميزان سطح امنيت عمومي در جامعه به ميزان مسئوليتی بستگي دارد که مردم و جامعه در نظم و امنيت اجتماعی مي توانند به وجود بياورند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای تقویت کلانتری ها و پاسگاه ها، گفت: موضوع کاهش آسیب های اجتماعی نیز مورد تاکید معظم له می باشد.

وی در ادامه به انتخابات حساس و مهم در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: هر چه به انتخابات نزديک تر مي شويم افکار عمومی حساس تر و امکان تبدیل موضوعات اجتماعی به امنیتی بیشتر می شود و پليس بايد با گوشی شنواتر و چشمی بيناتر به عنوان ديده بان جامعه به پایش تمامی لايه های جامعه پرداخته تا بتواند توطئه دشمن را خنثی کند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان تصریح کرد: در ايام انتخابات جلب مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفيت های تاثيرگذار مردم مي تواند کمک شاياني در تامين نظم و امنيت داشته باشد و هرگونه سهل انگاری نیز مشکلات عديده ای را در امنيت جامعه به وجود بياورد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.