نظرسنجی گالوپ: رکورد پایین‌ترین سطح محبوبیت ترامپ در میان آمریکایی‌ها

موسسه گالوپ روز دوشنبه، نتایج نظرسنجی اخیر خود درباره سطح محبوبیت رئیس جمهور آمریکا در میان شهروندان این کشور را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی موسسه گالوپ که روز دوشنبه منتشر شد نشان می‌دهد پس از ناتوانی دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا - در تصویب یک قانون بیمه خدمات درمانی جدید در کنگره، سطح محبوبیت وی در میان آمریکایی‌ها بار دیگر کاهش یافته است.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد تنها 36 درصد از شهروندان آمریکایی از عملکرد ترامپ ابراز رضایت کرده اند. مصاحبه با شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در روزهای جمعه تا یکشنبه – بازه زمانی پس از آنکه جمهوری‌خواهان لایحه پیشنهادی خود برای جایگزین کردن برنامه خدمات درمانی دولت اوباما موسوم به "اوباماکر" را به دلیل فقدان حمایت لازم از سوی نمایندگان کنگره از دستورکار خارج کردند - انجام شده است.

سطح محبوبیت ترامپ پیش از این 3 روز، 41 درصد اعلام شده بود.

در این نظرسنجی جدید، 57 درصد از شهروندان آمریکایی‌ از عملکرد ترامپ ابراز نارضایتی کرده اند. این در حالی است که در نظرسنجی‌‎های اخیر، سطح نارضایتی از ترامپ، 54 درصد گزارش شده بود.

مدیر گالوپ خاطر نشان کرد ترامپ اکنون در جایگاهی پایین‌تر از باراک اوباما – رئیس جمهور سابق آمریکا – و بیل کلینتون – رئیس جمهور اسبق این کشور – قرار گرفته است. پایین‌ترین سطح محبوبیت باراک اوباما 38 درصد، و پایین‌ترین سطح آن برای کلینتون 37 درصد بوده است. با این‌حال، پایین‌ترین سطح حمایت مردمی از جرج بوش – رئیس جمهور اسبق آمریکا – 25 درصد اعلام شده است.

حدود 1500 بزرگسال آمریکایی در این نظرسنجی شرکت کرده اند. حاشیه خطای این نظرسنجی که در مدت 3 روز انجام شده، 3 درصد گزارش شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار