آزمایش جدید موشکی کره شمالی

مقامات آمریکایی گفتند کره شمالی آزمایش دیگری در ارتباط با یک موتور موشک انجام داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ مقامات آمریکایی روز دوشنبه در مصاحبه با رویترز گفتند کره شمالی آزمایش دیگری در ارتباط با یک موتور موشک انجام داده است که آنها معتقدند می تواند بخشی از برنامه پیونگ یانگ برای ساخت موشک بالستیک قاره پیما باشد.

این آزمایش جدید پس از آزمایش اوایل این ماه کره شمالی در ارتباط با یک موتور موشک انجام شد و نشانه ای دیگر از پیشرفت برنامه تسلیحاتی پیونگ یانگ است. این آزمایش جدید کره شمالی همچنین در بحبوحه نگرانی های روزافزون آمریکا درمورد آزمایش های موشکی و هسته ای بیشتر کره شمالی، احتمالا در آینده ای نزدیک، انجام می شود.

برخی مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود افزودند این آزمایش جمعه شب انجام شد و موتور موشک آزمایش شده احتمالا می تواند در یک موشک بالستیک قاره پیما مورد استفاده قرار گیرد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اوایل این ماه گفت کشورش یک موتور جدید موشک با قدرت پیشرانه بالا را در پایگاه پرتاب موشک «تانگ چانگ ری» آزمایش کرده است و این می تواند «تولدی جدید» در صنعت موشک کره شمالی باشد.

در همین حال خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد این موتور جدید موشک به پیونگ یانگ کمک خواهد کرد تا به توانایی پرتاب ماهواره در سطح جهانی دست یابد.

کیم جونگ اون نیز اعلام کرد کره شمالی به آزمایش موشک بالستیک قاره پیما نزدیک شده است. کارشناسان می گویند کره شمالی درحال آزمایش موتورهای موشک برای موشک بالستیک قاره پیما و در عین حال در تلاش برای دستیابی به فناوری لازم برای هدایت موشک هنگام بازگشت به جو پس از شلیک شدن است.

کره شمالی زمانی که به موشک بالستیک قاره پیمای واقعی دست یابد می تواند تهدیدی برای آمریکا باشد که حدود 9 هزار کیلومتر با کره شمالی فاصله دارد. موشک های بالستیک قاره پیما حداقل حدود 5500 کیلومتر برد دارند اما برخی از آنها برای طی مسافت 10 هزار کیلومتر یا بیشتر طراحی می شوند.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا همچنان درحال بررسی سیاست خود در قبال کره شمالی است اما به نظر می رسد گزینه هایی با خطر کمتر را در اولویت برنامه های خود قرار دهد و نه حملات نظامی پیشدستانه.

گفته می شود دولت ترامپ درحال بررسی تحریم های همه جانبه با هدف قطع دسترسی کره شمالی به نظام مالی جهانی به عنوان بخشی از تلاش ها برای مقابله با تهدید هسته ای و موشکی پیونگ یانگ است.

یک مقام آمریکایی اخیرا اعلام کرد این تحریم ها بخشی از رویکردی چندجانبه به منظور افزایش فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک به ویژه بر بانک ها و شرکت های چینی که با کره شمالی داد و ستد دارند و همچنین تقویت پدافندهای آمریکا و متحدانش یعنی کره جنوبی و ژاپن برای مقابله با تهدیدهای روز افزون کره شمالی است.

وی افزود مقامات آمریکایی از جمله تیلرسون به طور خصوصی به چین درمورد «تحریم های ثانویه» علیه کره شمالی هشدار داده اند که برخی از بانک و شرکت ها به ویژه بانک ها و شرکت های چینی را که با کره شمالی داد و ستد دارند هدف قرار می دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار