میامی؛

مساجد میامی آماده برگزاری مراسم اعتکاف

در میامی 20مسجد آماده برگزاری اعتکاف شده‌اند که از این تعداد ۱۸ مسجد ویژه روستاها هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حجت‌الاسلام مجید بخشی رئیس تبلیغات اسلامی میامی گفت : سال جاری نیز مراسم اعتکاف در ۲۰ مسجد شهرستان برگزار می‌شود که دو مسجد در شهر میامی و ۱۸ مسجد دیگر نیز در روستاها میزبان معتکفان خواهند بود.

حجت‌الاسلام مجید بخشی با تاکید بر اهمیت برگزاری مراسم اعتکاف در ماه رجب افزود: یک هزار و ۳۵۰ نفر طی سال گذشته  در این شهرستان معتکف بودند که انتظار می رود امسال با توجه به استقبال جوانان با افزایش شرکت کننده مواجه باشیم.

رئیس تبلیغات اسلامی میامی، اعتکاف را سرمایه ای معنوی برای خودسازی دانست و تصریح کرد : تقویت عبودیت مهم ترین اثرات اعتکاف در معتکفان است.

عضو شورای فرهنگ عمومی میامی با بیان اینکه هر معتکف می بایست مبلغ ۲۰ هزار تومان برای حضور در این مراسم  در راستای پرداخت هزینه های اطعام به حساب ستاد اعتکاف واریز کند، اظهار داشت: ۴۲ درصد شرکت کنندگان در سال قبل را رده سنی ۱۵ تا ۲۰ سال تشکیل داده بودند که امیدواریم با برگزاری برنامه های خوب فرهنگی و مذهبی در زمینه اعتکاف جوانان بیشتری را جذب مساجد و برنامه های فرهنگی کنیم.

بخشی در ادامه به اعزام مبلغان حوزه علمیه قم به این مراسم اشاره کرد و خاطر نشان کرد : اقامه نماز جماعت، برگزاری گفتمان های دینی، پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات دینی، قرائت قرآن کریم و ادعیه و ... از جمله فعالیت های مبلغان اعزامی به این مساجد خواهد بود.

مرتضی نوروز پور معاون کمیته امداد میامی نیز در این جلسه گفت: این نهاد هزینه ثبت نام اعتکاف مددجویان خود را متقبل خواهد شد.

انتهای پیام / ذ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار