جواد هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نوروز سال 64 در جبهه جنگ بودم/ از نظر خودم در حال درجا زدن هستم

عزیزانی چون کمال‌الدین قراب و رسول ملاقلی‌پور تاثیر بسزایی در پیشرفت کاری من داشتند.

نوروز سال 64 در جبهه جنگ بودم/ از نظر خودم در حال درجا زدن هستمگفتگوی نوروزی خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با سیدجواد هاشمی بازیگر و تهیه‌کننده سینماو تلویزیون را می‌خوانید: 

در دوران کاری‌تان چه افرادی تاثیر زیادی در پیشرفت شما داشتند؟

در تئاتر اولین اجرا نمایش با نام «حج ابراهیم حج عاشورا» و کارگردان آن کمال الدین قراب بیشترین تاثیر را در شروع تئاترم داشت و در سینما، رسول ملاقلی‌پور، اولین فردی بوده که مرا از تئاتر به سینما دعوت کرد و در روند شکل گیری استعدادم در این عرصه شد. هر دو این عزیزان جزء کسانی بودند که تاثیر خوبی در پیشرفت کاری من داشتند و همیشه از آنها ممنونم.

بهترین عیدی که برای شما ماندگار شد چه بود؟

نوروز سال 1364در جبهه جنگ بودم از آنجایی‌که چیدن سفره سال نو را بر عهده گرفتم با توجه به امکانات موجود ، آن را مجهز کردم به هفت سین جنگی مثل سرب، سیم خاردار٬ سنگری یا همان کارد سنگری و ...، که در لحظه سال تحویل خاطره‌ای خوش، جذاب و به یاد ماندنی برای تک تک ما رقم خورد و این بهترین عیدی بود که در طول عمرم داشتم.

سال 1395 برای شما چگونه گذشت؟

سال 1395 خیلی خوب ولی سریع گذشت شاید بخاطر اینکه خیلی از لحاظ کاری سرم شلوغ بود بطوریکه اغلب اوقات برای  اجرای مراسماتی مثل یادواره شهدا و .. به شهرستان‌ها سفر می‌کردم و در نظرم سال 95 نیامده رفت  

بزرگترین آرزوی شما در سال جدید چیست؟
آرزوی من در سال جدید، ساختن فیلم سینمایی «آهوی پیشونی سفید شماره 2 » بوده و باتوجه به شراط کمبود بودجه امیدوارم بتوانم به کمک دوستانم آن را تولید کنم.

مهمترین دعای شما در سال تحویل ؟

بهتر شدن حال و احوالم مهمترین دعا برای خودم بوده و بنظرم حال خوش، انرژی و آرامش را به همراه خود می‌آورد و زندگی به کام آدم‌‌ها است.

کدام سین از هفت سین را بیشتر از همه دوست دارید؟

سیب علی‌الخصوص رنگ سرخ را خیلی دوست دارم ضمن خوشمزه بودن آن، نماد خوبی برای امید به آینده بوده و به نظرم وقتی افراد سال نو را با امید به آینده‌ای روشن شروع کنند زندگی برای آنها زیبا جذاب خواهد شد و این میوه بهترین سین بر روی سفره هفت سین است.  

عیدانه و پیام شما برای مخاطبین چیست؟

به قول فرمایش امیرالمومنین « اضاعة الفرصة غصّة » یعنی ضایع کردن وقت‌ها، پس از آن غصه به همراه دارد.بنظرم هیچ‌ چیزی ارزشمندتر از وقت نیست از آنجاییکه زمان آدمی به سرعت در حال گذر است. او هر چیزی را می تواند جبران کرد به جز عمری که گذشت.  

آیا در عید قصد سفر دارید؟
 
بله قصد دارم عید امسال به حرم امام رضا (ع) مشرف شوم و در غبار روبی قبور حرم مطهر مشهد الرضا شرکت کنم در بهشت رو خوشحالم از اینم که سال تحویل را در بارگاه امام رضا(ع) سپری خواهم کرد.

رویای کودکی شما چه بود؟

پرواز به آسمان بالاترین و بهترین رویا در دوران کودکی من بود و شاید سوار شدن درهواپیما جزئی از آرزوهایم نبود اما پس از سال‌ها وقتی پسرم به سن کودکی‌ام رسید موفق شدم با پاراگلایدر بر کران آسمان‌ پرواز کنم و هرگز از یاد نخواهم برد آن لحظه‌ را به یاد رویای کودکی ام می‌اندیشیدم که چگونه بدون دغدغه در سکوتی توام با آرامشی دل‌انگیز، می‌توان پرواز را تجربه کرد جالب است بدانید که این رویا، در زمان عید به وقوع پیوست  

از فعالیت خود در سال گذشته تا چه حد راضی بودید؟

سال قبل هم همانند همه‌ی سال‌ها دیگر گذشت و باید اعتراف کنم از نظر خودم در حال درجا زدن هستم و قادر به انجام اثر هنری فوق‌العاده‌ای نبودم و اندک استعدادم فقط در قالب مجری‌گری برنامه‌های مختلفی مثل مناسبت‌های ماه رمضان و اجرا یادواره شهدا در شهرهای مختلف دیده شد. خوشبختانه مردم از اجراهایم راضی بودند و به گفته خود آنها، اثر بخش بود اما از آنجایی که همیشه آینده می‌تواند بهتر از گذشته باشد بنابراین من هم می‌توانستم بهتر از امسال را برای خودم رقم بزنم.

نوروز برای شما تداعی چه چیزی است؟

بنظر من، نو شدن همه چیز از طبیعت شروع  تا دلها اندیشه‌ها و تصمیمات ادامه دارد و افراد باید در ابتدای عید بر روی سفره هفت سین مروری بر آرزوهای بزرگ خود داشته باشند و با نگاهی به سالی که با سرعت سپری شد تصمیمات جدید و مهمی بگیرد تا واژگان ای کاش و حسرت با آنها همراه نشود. 
 
مهمترین اتفاقی که در سال 95 برای شما رخ داد چه بود؟

مهمترین اتفاق سال گذشته ازدواج پسرم برایم بسیار خوشایند بود 

پرحاشیه‌ترین اتفاقی که در سال گذشته برای شما رقم خورد؟

مصاحبه‌‌ای که در مورد گلشیفته فراهانی داشتم از پر حاشیه‌ترین اتفاقات سال گذشته‌ام بود قصدم فقط احترام به انسانیت و پاسداشت حرمت انسان‌ها در هر شرایطی بوده و دوست داشتم بگویم که دین ما ضمن اینکه احترام متقابل به همه آدم‌ها را گوشزد می‌کند در عین حال کاملا پویا، شیرین و جذاب برای همه افراد است و همچنین متاسفم برای کسانی‌ که در ابلاغ آن به نسل امروز به گونه‌ای عمل می‌کنند که موجب دین گریزی جوانان ما می شوند. از آنجایی‌که وجهه انسانی و اخلاقی اسلام موجب شد تا خداوند پیغمبر را برای انتشار مکارم اخلاق فرستاد و همه ما باید از او الگوبرداری کنیم. تلاش من برای این موضوع حاشیه‌هایی را در پی داشت.


گفتگو از شیبا یاقوتی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
دوستت داریم سیدجواد
آخرین اخبار