سمنان؛

ثبت تخلفات رانندگی در جاده های استان

بیش ۱۶هزار و ۵۰۰ مورد تخلف رانندگی با استفاده از دوربین های ثبت تخلف از ابتدای اجرای طرح نوروزی در جاده های استان ثبت شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمد حسین فیروز جائیان رئیس مرکز مدیریت راههای استان سمنان گفت: مدیریت ترافیک و دریافت اطلاعات برخط تردد در محورهای مواصلاتی استان با استفاده از دوربین های نظارت ترافیکی، سیستم های تردد شماری و دیگر سامانه های هوشمند انجام می شود.

محمد حسین فیروز جائیان  افزود: به کارگیری سامانه های ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی موجب شناسایی هوشمند تخلف، کاهش استفاده از نیروی انسانی و همچنین سبب کاهش تخلفات و تلفات رانندگی در سطح جاده ها خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت راه های استان سمنان بابیان اینکه نگاهی به آمار نشان می دهد ۶۱ درصد حوادث رانندگی واژگونی خودرو در اثر سرعت و خواب آلودگی رانندگان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد : رانندگان خودروها در سفرهای نوروزی رعایت مقررات و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز را مهمترین اصل بدانند تا زمینه کاهش تصادفات جاده ای در استان فراهم شود.

فیروز جائیان اظهار داشت : دوربین های ثبت تخلف علاوه بر ثبت تعداد ترددها، تخلفات رانندگان را نیز در جاده های استان به طور مستمر مورد پایش قرار می دهد و اشتباهی که در رانندگان موسوم است این دوربین ها در تاریکی شب نیز تخلفات را ثبت خواهند کرد لذا هیچ گریزی از قانون در محور های استان سمنان وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به راه اندازی سامانه جامع اطلاع رسانی ۱۴۱، هم استانی ها درصورتی که طی ایام تعطیلات نوروزی قصد سفر دارند می توانند از امکانات متعدد این سامانه برای مدیریت بهینه سفر استفاده کنند.

انتهای پیام / ذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار