شاهرود؛

فروش بیش از 300 میلیون تومانی نمایشگاه نوروزی شاهرود

نمایشگاه نوروزی سوغات و صنایع دستی شاهرود در هفته نخست تعطیلات نوروزی بیش از سه میلیارد و 500 میلیون ریال فروش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سید محمدرضا هاشمی فرماندار شاهرود در نشست ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان شاهرود در فرمانداری ویژه این شهرستان، برپایی نمایشگاه نوروزی را نمونه ای از گام برداشتن در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: علاوه بر معرفی توانمندی های شهرستان به دیگر هموطنان، این نمایشگاه سبب افزایش ماندگاری مسافران و رفع خستگی آنان به منظور کاهش تصادف ها نیز می شود.

سید محمدرضا هاشمی افزود : نمایشگاه نوروزی شاهرود به عنوان تنها نمایشگاه استان برای سومین سال پیاپی برپا شده است.

رییس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان شاهرود همچنین با اشاره به رشد چشمگیر اقامت مسافران در شهرستان به نسبت مدت مشابه پارسال، تصریح کرد : تا روز هفتم فروردین بیش از 90 هزار نفر در شاهرود اقامت داشته اند.

هاشمی همچنین به توزیع 245 تن پرتقال در نوروز گذشته در سطح شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت : امسال 348 تن میوه توزیع شد که کیفیت بیشتری نیز نسبت به میوه های سال پیش دارد.

وی تاکید کرد: برای دومین سال مردم دهستان های طرود و خارتوران نیز از میوه تنظیم بازار بهره مند شدند.

نوروز امسال تاکنون بیش از 90 هزار نفر در هتل ها، مدرسه ها ، زایرسراها و کمپ های شهرستان شاهرود اقامت داشتند که با توجه به اسکان بیش از 50 هزار نفری در مدت مشابه پارسال، با رشد چشمگیری رو به رو بوده است.

با مساعد شدن هوا، پیش بینی می شود آمار اسکان مسافران نوروزی در شاهرود از مرز 10 هزار نفر در هر شب عبور کند.

نمایشگاه نوروزی سوغات و صنایع دستی شاهرود تا پایان تعطیلات نوروزی در محل میدان الغدیر این شهر برپا است. در این نمایشگاه 50 غرفه برای فروش محصولات صنایع دستی و غرفه هایی نیز برای خدمات رسانی نیروهای امدادی و انتظامی برای مسافران دایر است.

از نمایشگاه نوروزی گذشته شاهرود حدود 50 هزار گردشگر دیدن کرد و قریب به 10 میلیارد ریال از صنایع دستی شاهرود به فروش رفت.

انواع تولیدات صنایع دستی از جمله نمد ابرسج، دست بافته های سنتی کلاته خیج، جاجیم مجن، گلیم رضا آباد خوارتوران، سفال، سرامیک، معرق چوب، مس و دیگر نمونه های صنایع دستی در این نمایشگاه ها عرضه شده است.

انتهای پیام / ذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.