ورود بیش از 8میلیون زائر و مسافر به خراسان رضوی

هشت میلیون و 655 هزار و 896 نفر زائر به استان در 13 روز گذشته به خراسان رضوی وارد شدند که در مقایسه با سال گذشته 8 درصد رشد دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، مهدی فروزان سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: آمار ورودی مسافران از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا هفتم فروردین ماه امسال به استان از طریق حمل و نقل جاده ای، ۷۷۴ هزار و ۱۱۴ نفر بوده است که سهم ۸. ۹ درصدی از کل مسافران را به خود اختصاص داده و در مقایسه با سال گذشته رشدی ندارد.

وی آمار ورودی زائران و مسافران از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد در ۱۳ روز گذشته را ۱۹۱ هزار ۳۷۳ نفر اعلام کرد که در مقایسه با سال گذشته ۱۶ درصد افزایش دارد و ۲. ۲ درصد از کل مسافران ورودی در این مدت را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران و سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی، سهم مسافران ریلی ورودی از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا هفتم فروردین ماه امسال را از مجموع مسافران، ۲. ۹ درصد اعلام کرد و افزود: ۲۵۴ هزار و ۹۴۵ نفر در ۱۳ روز گذشته از طریق راه آهن وارد استان شدند که در مقایسه با سال گذشته ۲۹ درصد کاهش دارد.

وی گفت: هفت میلیون و ۴۳۵ هزار و ۴۶۴ نفر نیز از طریق وسائط نقلیه‌ی شخصی به استان وارد شدند که ۸۵. ۹ درصد از سهم مسافران ورودی را به خود اختصاص داده اند و در مقایسه با سال گذشته ۱۱ درصد رشد دارد.

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی، همچنین از ورود پنج میلیون ۱۸۲ هزار و ۷۱۰ نفر زائر به مشهد مقدس در ۱۳ روز گذشته خبر داد که در مقایسه با سال گذشته هشت درصد رشد دارد.

مهدی فروزان افزود: آمار ورودی مسافران از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا هفتم فروردین ماه امسال به مشهد از طریق حمل و نقل جاده ای، ۵۶۵ هزار و ۲۷۶ نفر بوده است که سهم ۱۰. ۹ درصدی از کل مسافران را به خود اختصاص داده و در مقایسه با سال گذشته دو درصد کاهش دارد.

وی آمار ورودی زائران و مسافران از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد در ۱۳ روز گذشته را ۱۹۱ هزار ۱۴۴ نفر اعلام کرد که در مقایسه با سال گذشته ۱۶ درصد افزایش دارد و ۳. ۷ درصد از کل مسافران ورودی در این مدت را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران و سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی، سهم مسافران ریلی ورودی از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا هفتم فروردین ماه امسال را از مجموع مسافران، پنج درصد اعلام کرد و افزود: ۲۵۴ هزار و ۹۴۵ نفر در ۱۳ روز گذشته از طریق راه آهن وارد مشهد شدند که در مقایسه با سال گذشته ۲۹ درصد کاهش دارد.

فروزان گفت: چهار میلیون و ۱۷۱ هزار و ۳۴۵ نفر نیز از طریق وسائط نقلیه‌ی شخصی به مشهد مقدس وارد شدند که ۸۰. ۵ درصد از سهم مسافران ورودی را به خود اختصاص داده اند و در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد رشد دارد.

انتهای پیام//ف. ج.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار