قم؛

اسکان 60 هزار مسافر نوروزی در قم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون واحدهای اقامتی استان میزبان 60 هزار و 101 نفر بوده اند.

به گزارش  گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،عیسی رضایی با اشاره به اسکان زائرین در استان اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون واحدهای اقامتی استان قم از جمل هتل، هتل آپارتمان، خانه مسافر و مهمان پذیر میزبان 60 هزار و 101 نفر بوده اند.

وی ادامه داد: ظرفیت واحدهای اقامتی استان قم 10 هزار تخت است، اکنون در این استان 35 هتل، 55 مهمان پذیر، 27 هتل آپارتمان، 170 خانه مسافر و 97 مجتمع بین راهی و پذیرایی داریم که به مسافران نوروزی خدمت رسانی می‌کنند، تعداد تاسیسات گردشگری استان قم 400 واحد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 25 هزار و 453 نفر در خانه‌های مسافر استان، 17 هزار و 560 نفر در مهمان‌پذیرهای قم، 9 هزار و 269 نفر در هتل آپارتمان‌های استان و 7 هزار و 819 نفر در هتل‌های قم اقامت داشتند.

رضایی با اشاره به اقامت مسافرین در استان قم اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون اقامت 132 هزار و 35 نفر در مدارس استان و نیز اقامت 39 هزار و 868 نفر در چادرها در قم ثبت شده است، همچنین در این مدت 38 هزار و 29 نفر در سایر مراکز اقامت استان همچون مهمان‌سراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی، سالن‌های ورزشی و اقامتگاه‌های موقت اسکان داده شدند.

وی ادامه داد: امسال طرح نوروزگاه‌ها با هدف حفظ و پاسداری از فرهنگ کهن نوروز، ارتقای سطح آگاهی مردم هر کدام از مناطق کشور نسبت به آداب و رسوم بومی، جذب گردشگران و احیای فرهنگ‌های بومی مرتبط با عید باستانی نوروز در استان قم اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: هم اکنون طرح نوروزگاه‌ها در پنج مکان گردشگری و تاریخی استان از جمله خانه ملاصدرا، مجتمع زیتون دهکده صبا، کاروانسرای دیرگچین و خانه تاریخی زند در حال اجرا است.

رضایی با اشاره به بازدید مسافران از اماکن تاریخی و گردشگری استان قم اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 57 هزار و 955 گردشگر از این اماکن در استان بازدید کردند.

وی ادامه داد: 10 مکان تاریخی در استان قم برای بازدید مسافران نوروزی آماده سازی شده است و کارشناسان میراث فرهنگی در دو نوبت صبح و عصر در این اماکن حضور دارند، از جمله این اماکن تاریخی می‌توان به کاروانسرای دیرگچین، محوطه تاریخی قلی درویش، خانه تاریخی امام خمینی(ره)، مسجد جامع، خانه زند، باغ گنبد سبز، خانه ملاصدرا، تیمچه بزرگ و بازار، موزه مردم شناسی و گنجینه آثار مراجع اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در پایان خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروز به صورت مشترک با مرکز بهداشت، اداره کل تعزیرات حکومتی و اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان و با همکاری انجمن مجتمع‌های بین راهی، پذیرایی و گردشگری بر واحدهای اقامتی استان نظارت داریم، در این راستا در استان قم از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 279 مورد نظارت بر واحدهای اقامتی صورت گرفته است.
 
انتهای پیام/ت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.