معاون داخلی بازرگانی دولتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

توزیع کالاهای اساسی تنظیم بازار تا پایان فروردین ادامه دارد/ توزیع کالا گامی موثر در کنترل قیمت

عباسی معروفان گفت: بازرگانی دولتی از بهمن ماه اقدام به توزیع کالاهای اساسی تنظیم بازار کرده که کماکان این روند تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان درباره آخرین وضعیت عرضه کالاهای اساسی تنظیم بازار اظهار داشت: بازرگانی دولتی از بهمن ماه اقدام به توزیع کالاهای اساسی تنظیم بازار کرده که کماکان این روند تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

وی افزود: تا به امروز بیش از 70هزارتن برنج هندی و بی ام،7هزارتن شکر و مقداری روغن، گندم، آرد و کره جهت متعادل سازی قیمت ها در بازار توزیع شده است.

عباسی معروفان با اشاره به تأثیر عرضه کالاهای دولتی دربازار گفت: عرضه برنج وارداتی از سوی بازرگانی دولتی کاهش 7الی8درصدی قیمت و جلوگیری از افزایش قیمت سایر محصولات را به همراه دارد که با توجه به ذخایر کالاها در انبار نگرانی در تأمین کالاهای اساسی در بازار وجود ندارد.

وی درخصوص وضعیت قیمت کالای تنظیم بازار بیان کرد: هر کیلو برنج 1121هندی با نرخ 3هزار و 800تومان،شکر فله 2هزار و855،کره 100گرمی 2هزار و900،کره 50گرمی هزار و 500 و روغن نباتی کمتر از قیمت های درج شده در بازار به فروش می رسد.

معاون داخلی بازرگانی دولتی با اشاره به اینکه در رابطه با بخش امنیت غذایی در سال اقتصاد مقاومتی حرفی برای گفتن داریم،افزود: با توجه به تولید117میلیون تن محصولات کشاورزی در سال گذشته باید گفت که تراز تجاری به نفع تولید و به ضرر واردات است همانگونه که در سال گذشته تنها 2میلیارد دلار محصولات کشاورزی وارد شده که امسال در نظر داریم این رقم را به صفر برسانیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
مگر با کوپن اعلام کردین که تاریخ اعلام میکنین .؟
آخرین اخبار